کد مطلب: ۴۹۸۷۲۴

نرخ رشد اقتصادی در شش ماه اول ۹۹ اعلام شد

نرخ رشد اقتصادی در شش ماه اول 99 اعلام شد

رئیس کل بانک مرکزی از رشد مثبت اقتصادی خبر داد و گفت: رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۴+ درصد و رشد اقتصادی بانفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۳+ درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در پستی اینستاگرامی نوشت: ایستادگی و همت ملت بزرگ ایران در اوج جنگ اقتصادی و کرونا و تلاش فعالین اقتصادی کشور در سال جهش تولید جواب داد:

- همانگونه که قبلاًبراساس روند شاخص‌های تولیدات صنعتی و کشاورزی، و رشد تسهیلات سرمایه در گردش بانک‌ها اعلام کرده بودم رشد اقتصادی کشور مثبت شد.

- گزارش امروز اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی حاکی از این است که رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (۱۰۰=۱۳۹۰) در شش ماههٔ اول سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شد.

- بنابر گزارش رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۴+ درصد و رشد اقتصادی بانفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۳+ درصد است.

- رشد اقتصادی با نفت فصل اول و دوم سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲.۹- درصد و ۵.۱+ درصد و رشداقتصادی بدون نفت، به ترتیب، ۰.۶- درصد و ۳.۲+ درصد بوده است.

همتی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا م

    اگر امار درست باشه شاهکاره
    تمام اقتصاد های بزرگ دنیا بخاطر کرونا در این اواخر منفی شدند
    حال اگر این امار تا حدودی هم صحیح باشد جای امیدواری زیادی دارد

  • ناشناس

    واقعا همتی در یک دنیا خیالی زندگی میکنه دلار با ۲۶۰0۰۰ ریال …….. رشد اقتصادی و آینده با مثبت شدن یعنی مردم را مسخره کردند

  • ناشناس

    کدوم رشد اقتصادی؟ کجای این رشد رو مردم احساس میکنن؟ فقط عادت کردین به گزافه گویی

  • بدبخت

    شما رشد داشتید ایا کارمند ومردم عادی هم رشد داشتند

تیترِ یک

آخرین اخبار