کد مطلب: ۵۲۶۶۵۵

کاهش نرخ رشد جمعیت ایران / نرخ رشد جمعیت ۰٫۶ درصد شد

کاهش نرخ رشد جمعیت ایران / نرخ رشد جمعیت ۰٫۶ درصد شد

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت:‌ در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰.۶درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صالح قاسمی با ابراز اینکه در سال ۱۳۹۸ نرخ رشد جمعیت کشور ما حدود ۰٫۹۵ درصد بود، گفت: در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰٫۶ درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور ثبت شده است!

وی ادامه داد: نرخ رشد ۰٫۶ درصد زنگ خطری است که به صدا درآمده است و عوامل زیادی همچون عوامل اقتصادی، فرهنگی و همین‌طور پدیده کرونا باعث ایجاد آن شده است.

در سال ۱۳۹۹ همچنین شاهد بودیم که نرخ باروری کشورمان به کمتر از ۱٫۶ فرزند به‌ازای هر زن رسید، ما در این موضوع هم در حال ثبت رکورد هستیم.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت خاطرنشان کرد:‌ نرخ باروری ۱٫۶ فرزند کم‌ترین میزان در طول تاریخ کشور است، ما نگرانیم که نرخ باروری در تله باروری گرفتار شود، به‌طوری که دیگر امکان جبران آن را از دست بدهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    گرانی مایحتاج عمومی و ضروری زندگی عامل کاهش جمعیت هست

  • ناشناس

    احتمالا کرونا ساخت خود بشرمیباشد تا جمعیت جهان کم بشه ویا جلوی افزایش را بگیرن
    گرم شدن زمین و افزایش
    گازهای گلخانه ای خطرناک وشاید باعث از بین رفتن کره زمین گردد
    فعلا حاکمان کشورها توخواب فرورفتن ودنبال سیاستهای پوچ وبی ارزش هستن
    امروز مهمترین دغدغه دانشمندان محیط زیست آب است

  • ناشناس

    من تنها کاری که برای بچه ام میتونم انجام بدم هرگز بهداین دنیا نیارمش،مگه من چیزی به جز سختی و آزار دیدم.البته نگران جمعیت این کشور نباشید آدم هایی هستند هنوز که فکر میکنن بچه روزیش با خودش میاره.

  • امیدی

    فرزند کمترزندگی بهتر

    • ناشناس

      دو یا سه تا بد نیست

  • ناشناس

    چرت و پرت نگین نرخ رشد ۱.۳ با یه سرچ پیدا کنین

  • داریوش

    همین الانم سالی 800 هزار نفر به جمعیت کشور اضافه میشه، سال 98 حدود 1.2 میلیون نوزاد بدنیا اومد و 400 هزار نفر هم فوتی داشتیم. فقط نرخ رشد جمعیت کم شده ولی هنوز خیلی فاصله داریم تا واقعا جمعیت کاهش پیدا کنه.

  • علی

    بهترین جمعیت مناسب برای ایران ۱۰میلیون نفره

  • ناشناس

    جوان کار نداره و آنها هم که دارند با حقوق پایینه و اکثرا قراردادی هستند.مسکن نداره تورم و گرانی که ساعتی صعود میکنه
    و درآمدها کفاف مخارج زندگی را نمیده و مشکلات اقتصادی و معیشتی دیگر که خود مستحضرید.
    بعد میان میگن مشوق گذاشتیم برای جوانها وام ازدواج میدهیم وام مسکن میدهیم خب پدر جان نداشتن ضامن یه طرف باز پرداخت وام از کجا و بعدش چند برابر همان وام را میگیرید این چه مشوقی هست برید کشورهای دیگه را نگاه کنید که چکار کرده اند. مسئولین و دولت اولویت و دغدغه ای نسبت به جوانها ندارند.فقط حرف میزنند.

  • حسن تاتار

    سلام صبح بخیر
    طبق آمار منتشره مرکز آمار ایران اگر به همین منوال باشد رشد جمعیت ایران تا سال 2050 صفر خواهد بود.
    تمامی رسانه های داخلی راجع به تشویق به فرزند آوری برنامه تهیه می کنند ،اما هیچ کاری راجع به اشتغال جوانان انجام نداده اند،اگر جوانی از جهت کار و کسب دارآمد فکرش آسوده می شود

  • حسن

    جمعیت کمتر یعنی اتوبوس خلوت تر، مدرسه خلوت تر، درآمد سرانه بیشتر و در کل رفاه بیشتر. اگر می خواهید بدانید جمعیت زیاد چقدر بد است یک سفر به کشور هند بکنید ببینید اکثر مردم تو کسافت دارند زندگی می کنند. از طرف دیگر رباتها با هوش مصنوعی حتی شغل متخصص ترین آدمها را هم ازشون می گیرند و حدود ۳۰ سال دیگر همه آدمها را بیکار و بدبخت خواهند کرد.