کد مطلب: ۶۱۶۹۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییر نرخ سود سپرده بانکی/ کدام بانک سود ۲۴ درصدی می‌دهد؟ + جدول نرخ‌های جدید

تغییر نرخ سود سپرده بانکی/ کدام بانک سود ۲۴ درصدی می‌دهد؟ + جدول نرخ‌های جدید

بعد از تجربه سال‌ ۹۷ و ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری، قرار بود نرخ سود سپرده بانکی کاهش پیدا کند. اما حالا مسابقه افزایش نرخ سود سپرده بانک‌ها دوباره آغاز شده است. بانک‌ها نرخ سود سپرده را تغییر داده‌اند. نرخ سودی که تا ۲۴ درصد هم می‌رسد. کدام بانک سود بیشتری به مردم می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نباید سود بانکی بیش از ۱۸ درصد باشد اما بانک‌ها این مصوبه را دور می‌زنند و گاهی برخی از بانک‌ها سود ۲۴ درصدی هم به سپرده‌گذاران خود می‌دهند.

برخی از بانک‌های خصوصی و دولتی با توجه به افزایش میزان مطالبات خود از مجموعه‌های دولتی و افزایش تورم ناگریز برای جذب سرمایه‌های بیشتر میزان سود خود را افزایش داده‌اند.

پیش از این تنها چند شعبه بانکی برای سپرده‌های میلیاردی و مشتریان ویژه خود طرح سود ۲۵ درصدی داشتند. اما اکنون بانک‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که در طرح‌های جدید، خود سود بیش از ۲۰ درصد به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند.

سود بانک‌ها چقدر افزایش یافت؟

اپراتور یکی از شعبات بانک مسکن به تجارت‌نیوز گفته که در طرح جدید هر فرد با سپرده‌گذاری حداقل ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند سود ۲۴ درصدی دریافت کند.

بانک گردشگری نیز نسبت به چند هفته اخیر سود خود را افزایش داده است. با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی در این بانک می‌توان سالانه ۲۰ تا ۲۳ درصد سود دریافت کرد.

با سپرده‌گذاری کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بانک پارسیان سود ۲۰ درصدی به حساب متقاضی واریز می‌شود.

سپرده

بانک ملی همچنان به مصوبات شورای پول و اعتبار پای‌بند است. به تمامی سپرده‌گذاران خود سود ۱۸ درصدی پرداخت می‌کند.

به نظر می‌رسد متصدی برخی از شعب بانک‌ها نرخ‌های سودی را اعلام می‌کنند که خلاف دستورالعمل مجموعه بانک باشد. به طور مثال در حالی که متصدی یکی از شعب بانک شهر می‌گوید که برای سپرده‌های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان سود ۲۰ تا ۲۲ درصدی پرداخت می‌کند، روابط عمومی این بانک پرداخت سود بیش از ۱۸ درصد را تکذیب می‌کند.

در این خصوص روابط عمومی بانک شهر به تجارت‌نیوز می‌گوید: بالاترین سود سپرده‌گذاری در بانک شهر ۱۸ درصد است.

همچنین با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان با مدت زمانی دو سال می‌توان از بانک آینده سود سپرده ۲۳ درصدی گرفت. این بانک به باقی سپرده سود ۲۱ درصدی پراخت می‌کند.

تا پیش از این نرخ سود سپرده بانک‌ها نهایتا ۱۸ درصد بود. اما نرخ سود ۱۸ درصدی در برابر نرخ تورم ۴۳ درصدی بسیار کم بود. برای همین سپرده‌گذاری بانکی کاهش پیدا کرده بود و مردم بخش مهمی از دارایی خود را وارد دیگر بازارها کرده بودند. بازارهایی چون بورس و طلا و سکه و ارز.

همین مساله سبب شد که سپرده‌های مردم از بانک‌ها خارج شود. اما حالا بانک‌ها در تلاشند تا سود سپرده را بالا ببرند. آن هم در شرایط اقتصادی که بازارهای دیگر شرایط باثباتی ندارند و احتمال ریزش آنها وجود دارد. در این شرایط بانک‌ها حاضرند یک سود ثابت و تضمین‌شده به مشتریان خود بدهند. اما باید دید آیا در این شرایط اقتصادی، تجربه سال ۹۷ دوباره تکرار می‌شود یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسدی

    من ۱۷۵ تومان دارم و دو میلیون و سیصد و پنجاه سود میگیرم و تنها در آمد من است ۶۵ ساله و خانم هستم باید کمی بالاتر برود راضی نیستم .

    • ناشناس

      سلام
      خودت سرمایه گذاری کن
      که بیشتر درآمد داشته باشی
      و ارزش پولت پایین نیاد

    • ناشناس

      کدوم بانک گذاشتی خانوم

    • ناراضی

      بانک رو باید سر بزنید و یا بانک دیگری بروید

  • Hossein

    سلام
    ینی الان یک میلیارد بریزی تو بانک با سود ۱۸ درصد ماهی ۱۸۰ تومن بهت میدن؟؟؟؟

    • ناشناس

      15 میلیون میدن

  • Hossein

    با سلام
    ینی یک میلیارد بریزی تو بانک با سود ۱۸ درصد
    ماهی ۱۸۰ تومن بهت میدن؟

    • ناشناس

      نه این سود یکسال هست. در اصل تقسیم بر ۱۲ نمیشه تقسیم بر تعداد روزهای سال میشه و ماههای ۳۰ روز جدا محاسبه میشه و ماههای کمتر یا بیشتر جدا یعنی سودهرماه با توجه به تعداد روزهای اون ماه تغییر میکنه.
      ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰×۱۸٪÷۳۶۵میشه سود هرروز که در ماههای ۳۱روزه ضربدر۳۱ و ماههای۳۰ روزه ضربدر۳۰ میشه

  • ناشناس

    سلام دوست عزیز
    این مبلغ سود سالیانه هست نه ماهانه یعنی وقتی میگن ۱۸ در صد سود برای یک سال ۱۸ درصد میدن که باید تقسیم بر ۱۲ کنید تا سو ماهانه حساب بشه

  • ناشناس

    طریقه حساب کردن سود بانکی ۱۸ درصد اینگونه است مثال ۵۰۰ میلیون تومان.
    ۵۰۰×۳۰×۱۸٪÷۳۶۵
    ینی ۵۰۰ میلون ضربدر ۳۰ روز ماه ضربدر۱۸٪سود بانکی و تقسیم بر ۳۶۵ روز سال. عدد به دست آمده میشه سود واریزی ماهیانه.

  • ناشناس

    اونیکه نشستی بالا یکم کوتاه بیا همه چیز گران شده چند برابررفته بالا مرتیکه خوب توهم سودتو بیشتر کن چراخودتو زدی به اون راه لااقل ۲۵کنید مردم به بانک ها اعتمادکنند

  • سعید

    نه عزیزم این سودها سالیانه هست. یعنی اگر یک میلیارد بذاری توی حسابت برای یکسال جمعا 180 میلیون میریزه به حسابت. برای سود ماهیانه باید اونو تقسیم بر 12 کنی. میشه ماهیانه حدودا 15 میلیون

  • ناشناس

    بنده خودم کارکند بانک مسکن هستم به هیچ کس ۲۴ درصد سودی داده نشده همش ۱۸ بوده مثل بقیه بانکها

  • دلسوز

    تو کشوری که تورم ۵۰ درصدی هست آیا سود ۲۰ درصدی باعث بیشتر شدن تورم نمیشه؟

  • دلسوز

    تورم ۵۰ درصد ولی سود سپرده ۲۰ درصد؟
    کدوم آدم عاقلی پول میزاره بانک؟
    هر کس پول بزاره سالانه سود که بهش نمیدن هیچ بلکه ۳۰ درصد هم ضرر خواهد کرد