کد مطلب: ۶۹۲۵۰۳

نرخ عوارض مسافری افزایش می‌یابد؟

نرخ عوارض مسافری افزایش می‌یابد؟

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد هزینه عوارض فرودگاهی در پروازها ۷ سال است تغییر نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشنهاد افزایش نرخ عوارض فرودگاهی در پروازها به ۵درصد در پروازهای داخلی و ۷درصد در پروازهای خارجی را داده‌ایم.

تسنیم گزارش داد، حمیدرضا سیدی اظهار کرد: هزینه عوارض فرودگاهی در پروازهای داخلی روی بلیت هواپیما ۷هزار تومان و در پروازهای خارجی ۳۵هزار تومان است. این نرخ ۷ سال است که تغییر نکرده است. ما پیشنهاد افزایش این نرخ به ۵درصد در پروازهای داخلی و ۷درصد در پروازهای خارجی را داده‌ایم.

سیدی افزود: تاکنون چندین بار درخواست افزایش هزینه عوارض فرودگاهی روی بلیت هواپیما را داده‌ایم. آخرین افزایش عوارض فرودگاهی در سال ۹۴ اتفاق افتاد. تاکنون نیز با وجود پیشنهادهای ارائه شده افزایش نداشته‌ که این افزایش قیمت، امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید.

وی همچنین با اشاره به بدهی ایرلاین‌ها،‌ گفت: با پیگیری‌های انجام شده تمامی ایرلاین‌ها بدهی خود را تقسیط و یا صفر کرده‌اند. با این وجود هنوز سه ایرلاین دیگر بدهکار هستند.

امکان ساخت فرودگاه جدید نیست

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به پرداخت ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد، گفت: این پروژه تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

حمیدرضا سیدی با بیان اینکه طبق اساس‌نامه، امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد، اظهار کرد: کشور نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما دارد و فرودگاه‌ها را برای این ظرفیت آماده می‌کنیم.

سیدی اعلام کرد: « نرخ عوارض فرودگاهی در حالی از ۷ سال گذشته بدون تغییر مانده که قیمت‌های بلیط هواپیما طی چند نوبت افزایش داشته است. علاوه بر این با توجه به اینکه بخشی از خدمات به مسافران هوایی در ترمینال‌های فرودگاهی داده می‌شود، و هزینه‌های نگهداری از فرودگاه‌ها با توجه به افزایش قیمت‌ها، بالا رفته است، لذا به نظر می‌رسد باید نقطه پایانی بر این عدم تغییر گذاشت و برای ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران، تعرفه آن را نیز افزایش داد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.