کد مطلب: ۱۴۲۷۰۵

با حضور رئیس سازمان ملی بهر‌وری برگزار شد:

نشست برنامه عملیاتی ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه

نشست برنامه عملیاتی ماده 5 قانون برنامه ششم توسعه

نشست کارشناسی برنامه عملیاتی ماده 5 قانون برنامه ششم توسعه با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، «رویا طباطبایی یزدی» رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران طی سخنانی در این نشست که در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، وزارت اقتصاد را یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور و دارای زیرمجموعه‌ای گسترده شامل بانک‌ها بیمه‌ها و سازمان‌های معظم و تاثیرگذار خواند که اهمیت به‌ کارگیری شیوه‌های نوین در سنجش و ارتقای بهره‌وری در آن را دوچندان می‌نماید.

وی گفت: تجربه و مطالعات ما نشان می‌دهد که سنجش و ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف زیرمجموعه وزارت اقتصاد، به‌ویژه حوزه بانکی با تنگناها و مشکلات جدی مواجه است و شیوه‌های به کار گرفته در این خصوص، خیلی منطبق با استانداردهای جهانی نیستند.

طباطبایی با تاکید بر پیچیده بودن فرمول‌های محاسبه بهره‌وری و مشکلات عدیده مشاهده شده در خصوص بهره‌وری دستگاه‌های دولتی، از مسئولان دستگاه‌ها خواست، در سنجش بهره‌وری حوزه متبوع خود، دقیقا بر مبنای دستورالعمل‌های سازمان ملی بهره‌وری عمل کنند.

بنابراین گزارش، در بخشی از این نشست «هوشنگ نظامی وند چگینی» مدرس دانشگاه و صاحب‌نظر، طی سخنانی به ارائه مطالب آموزشی در خصوص فرمول‌ها و شیوه‌های نوین سنجش و ارتقای بهره‌وری پرداخت.

در ادامه نشست نیز اعضای حاضر به بحث و بررسی و طرح سوالات خود پیرامون مسائل مطرح شده پرداختند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.