کد مطلب: ۷۴۵۰۳۹

سخنگوی قوه قضائیه: ۵۰ درصد از شکایت رمزارزها تعیین تکلیف شدند

سخنگوی قوه قضائیه: 50 درصد از شکایت رمزارزها تعیین تکلیف شدند

سخنگوی قوه قضائیه امروز در نشست خبری درباره تجاوز به زنان در زندان و وضعیت پرونده شکایت از رمزارزها توضیح داد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی تحت پیگرد قانونی قرار دارند، گفت: در این پرونده ۱۵۴ متهم که ۹۶ نفر از آنها از اتباع آمریکا هستند، شناسایی شده و روند تحقیقات ادامه دارد همچنین تاکنون برای ۹ کشور ۱۱ نیابت قضایی ارسال شده است.

افزایش قیمت خودرو بدون مجوز

ستایشی گفت: افزایش قیمت خودرو بدون اخذ مجوز از شورای رقابت صورت گرفته است

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره قیمت خودرو گفت: خارج شدن خودروهای ایران خودرو و سایپا از شمول قمیت گذاری دستوری تا پایان سال 1401 بدون مجوز شورای رقابت بوده است.عمده مشکلات بازار خودرو و افزایش قیمتها مربوط به حوزه نظارت بوده است.

وی ادامه داد: اقدام موثر و مشخصی با وجود تکالیف قانونی از سوی شورای رقابت در حوزه تنظیم بازار خودرو صورت نگرفته است. طی روزهای اخیر بازار خودرو به شدت ملتهب شده و قیمت خودرو روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قریب به ۵۰ درصد از شکایات مطالبه‌گر پرونده رمز ارزها تعیین تکلیف شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده‌های نگین خودرو و ایرتویا با بیش از ۴۰۰۰ شاکی مطرح رسیدگی است و تاکنون ۴۰۰ خودرو از گمرک ترخیص و تحویل مشتریان شده ۸۰۰ نفر هم پول خود را بازپس گرفته، با آن‌ها تسویه حساب شده‌ و رضایت داده‌اند.
پرونده مفتاح رهنورد ۱۶ متهم داشت و حکم حبس جزای نقدی و رد مال در حق بیش از ۱۶۰۰ نفر از شاکیان صادر شده و برای اجرای حکم به دادسرای کارکنان دولت ارسال شده است.

مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: شهید سلیمانی در عرصه بین‌المللی نماد استکبار و استعمار جهانی در سال‌های اخیر بود که در راستای سیاستهای ظلم ستیزانه جمهوری اسلامی و عمق نقش استراتژیک ایران را در کشورهای جبهه مقاومت افزایش داده است و هدف دشمن تأثیرگذاری بر این مسیر پرشتاب و بالنده بود.

وی گفت: قوه قضاییه در دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی به دنبال حق ملت ایران در این پرونده است.

پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به ادعای دروغین آزار جنسی برخی زنان زندانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعای دروغین و بدون سند برخی رسانه‌های معاند و برخی افراد صاحب تریبون در کشور با عنوان آزار جنسی علیه برخی متهمان بازداشتی و زندانیان زن گفت: این ادعا در حالی از سوی برخی رسانه‌های معاند خارجی مطرح شده بود که تاکنون حاضر نشدند در مورد ادعاهای خود نشان یا سندی ارائه کنند.

وی ادامه داد: با اینکه قوه قضاییه بارها اعلام کرده است که روند نگهداری و امور زنان بازداشتی و زندانی کاملا توسط خانم‌ها انجام می‌شود و اساسا مردان حضور ندارند، در طی روزهای اخیر حداقل سه هیات از مجلس شورای اسلامی و معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری از زندان و بازداشت زنان بازدید و با زندانیان زن گفت و گو و مصاحبه حضوری داشتند.

ستایشی گفت: اعضای این سه هیات می‌گویند زندانیان با رد شدید ادعای آزار و تجاوز جنسی خواستار برخورد با مطرح‌کنندگان این ادعا شده‌اند زیرا این ادعاها خانواده زندانیان را نگران کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: مدعیان دروغین ادعای مزبور که متخصصین دروغ‌سازی و دروغ‌پردازی هستند ظاهرا بر همان دور باطل ترویج دروغ خود ساخته هستند اما در مجموع تاکنون هیچکس هیچ مدرکی که دلالت بر صحت ادعای مزبور داشته باشد به هیچ مرجعی ارائه نکرده است و دست افراد مزبور نسبت به ادعای مطرح شده خالی است در عین حال منتظر دریافت اسناد هستیم و نمی‌پذیریم روان افراد مشوش شود.

آخرین وضعیت پرونده جاسوسان و اتباع خارجی که در اغتشاشات اخیر نقش داشتند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دو جاسوس فرانسوی گفت: برای این دو متهم به اتهام جاسوسی، اجتماع، تبانی علیه امنیت داخلی در کشور کیفرخواست صادر شده است اما هنوز منتج به صدور رأی نشده است.

ستایشی در پاسخ به سوال دیگری درباره متهم بلژیکی گفت: متهم بلژیکی از تاریخ ۱۸ آبان سال جاری از دادسرای مربوطه کیفرخواست صادر شده و در شعبه دادگاه انقلاب اسلامی مطرح رسیدگی است و به محض حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اتباع بیگانه که در اغتشاشات اخیر بازداشت شده‌اند گفت: این افراد در موقعیت‌های مکانی مختلفی بنا به ارتباطات و اقداماتی که مرتکب شدند، بازداشت شده و اتهامات آنها گوناگون است اما این وعده را می دهیم که نسبت به آخرین سرنوشت این افراد اطلاع رسانی کنیم.

پرونده حادثه تیراندازی جاده بستک در جریان رسیدگی قرار دارد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حادثه تیراندازی جاده بستک در استان هرمزگان و فوت یک دختر گفت: اولا تأسف و تأثر عمیق خود را نسبت به وقوع این حادثه اعلام می‌کنیم و خلاصه حادثه اینگونه بوده است که در تاریخ چهارم دی سال جاری حدود ساعت چهار و نیم بعد از ظهر در مسیر بستک، عوامل انتظامی در ۲ خودرو در حین گشت‌زنی به خودروی پژو پارس با شیشه دودی مشکوک می‌شوند و فرمان به ایست می‌دهند اما راکب خودرو به حرکت خود ادامه می‌دهد و ماموران مبادرت به تیر اندازی می‌کنند و یکی از تیرها از صندوق عقب وارد خودرو می شود و این دختر ۱۲ ساله را مجروح می‌کند و در نهایت پس از انتقال به بیمارستان این دختر فوت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه براساس موازین قانونی ملاجا و پناهگاه همه شهروندان است، افزود: فردی که تیراندازی کرده بود، اکنون با صدور قرار بازداشت موقت در زندان است و پرونده به اقتضای شرایط از باب صلاحیت‌ها در دادسرای نظامی هرمزگان ارسال شده و در شعبه دوم بازپرسی ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و فرایند رسیدگی با دقت و توجه کامل توسط مقامات قضایی استان هرمزگان در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: پدر متوفی نیز شکایتی را در مرجع قضایی ثبت کرده که این پرونده هم در جریان رسیدگی قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.