کد مطلب: ۷۹۹۰۰۲

مذاکرات بین ایران و آژانس ادامه دارد/ دعوت رئیسی از پادشاه عربستان برای سفر به ایران

مذاکرات بین ایران و آژانس ادامه دارد/ دعوت رئیسی از پادشاه عربستان برای سفر به ایران

کنعانی، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که مذاکرات بین ایران و آژانس ادامه دارد و سیاست‌مان در ارتباط با افغانستان دوگانه نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت امور خارجه از ادامه روند مذاکرات ایران و آژانس انرژی اتمی خبر داد.

ناصر کنعانی در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس در نقاط مختلف جهان و ایران گفت: ابتکار امام خمینی « ره » در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» ابتکاری حکیمانه و مبتنی بر بصیرت بود.

سخنگوی وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگوهایش با ایران به مسیر فنی متعهد باشد.

ناصر کنعانی گفت: مسیر گفت‌وگو و مذاکرات فنی بین ایران و آژانس ادامه دارد و امیدواریم که آژانس به مسیر فنی متعهد باشد و ما شاهد باشیم که آژانس حداکثر تلاشش را انجام دهد که از تاثیرات سیاسی و فشارهای سیاسی به دور بماند.

کنعانی در پاسخ به پرسشی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با افغانستان دوگانه و دارای تناقض نیست، بلکه این سیاست کاملاً روشن است.

وی گفت: همانطور که بارها در مواضع رسمی اعلام کرده‌ایم، ما در مورد موضوع افغانستان، دارای سیاست اصولی و روشنی هستیم و سیاست ما در ارتباط با این کشور از مولفه‌های روشنی برخوردار است .

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : رییس جمهور ایران از پادشاه عربستان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده است .

وی در مورد سفر گروسی به تهران و توافقی که صورت گرفته است، گفت: این موضوع مهم و قابل توجهی است و همانطور که اشاره کردید سفر آقای گروسی به تهران در ماه آخر سال گذشته انجام شد و در چارچوب بیانیه مشترکی که اعلام و منتشر شد که گفت‌وگوهای فنی انجام شود. در چارچوب بیانیه و توافقی که بین طرفین صورت گرفته بود هیأت‌های فنی مبادله شدند و نمایندگان آژانس به ایران سفر و گفت‌وگوهای فنی انجام و این گفت‌وگوها در مسیرهای توافق شده ادامه دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.