کد مطلب: ۵۴۸۹۵۲

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محوریت ایران

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محوریت ایران

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دقایقی پیش با حضور ۳۵ کشور عضو این شورا آغاز به کار کرد و موضوع ایران و برجام در کانون توجه این نشست قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این نشست به صورت مجازی و به اصطلاح پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق روال معمول، سخنانی را در خصوص فعالیت‌های آژانس در ابتدای نشست مطرح خواهد کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده ، مدیرکل آژانس ساعت ۱۲ امروز به وقت محلی اروپا در نشست خبری با رسانه‌های شرکت خواهد کرد.

دیروز سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به نشست شورای حکام و موضوع ایران هشدار داده که هرگونه دخالت خارجی در مذاکرات وین و برجام جایز نیست.

میخائیل اولیانوف دو گزارش اخیر آژانس درباره بازرسی و راستی‌آزمایی برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را چندان مطلوب ندانست، اما افزود: انتظار می‌رود که در این زمینه خلط مبحث زیادی صورت نگیرد. همه درک می‌کنند که دخالت در مذاکرات وین پیرامون برجام جایز نیست.

این نشست درحالی برگزار می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاهایی را درباره آنچه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران خواند مطرح کرده است.

دو طرف اوایل اسفند پارسال به توافقی دست یافتند که بر پایه آن تهران در چارچوب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» تعهدات داوطلبانه برجام از جمله اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه می‌دارد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.