خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۰۱۵۶

نشست قریب‌الوقوع وزرای خارجه اتحادیه عرب درباره قدس

نشست قریب‌الوقوع وزرای خارجه اتحادیه عرب درباره قدس

وزیر امور خارجه اردن از نشست کمیته وزرای خارجه اتحادیه عرب با هدف تعیین نقشه راهی جهت اقدام بین‌المللی و تاکید بر این مساله که قدس سرزمین اشغال شده و از مسائل اصلی در حل نهایی مساله فلسطین است، خبر داد.

وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: کمیته وزارتی اتحادیه عرب (شامل وزرای خارجه اردن، فلسطین، عربستان، امارات، مصر، مراکش و دبیرکل اتحادیه عرب) به زودی نشستی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایمن الصفدی، تاکید کرد: این نشست با هدف بررسی گام‌های آتی و اقدامی بین‌المللی جهت تاکید بر ماهیت عربی قدس و مخالفت با اقداماتی که هویت عربی، اسلامی و مسیحی این شهر را هدف قرار داده، برگزار خواهد شد.

الصفدی مرحله آتی را مرحله‌ای بسیار دشوار توصیف کرد که نیازمند تلاش کشورهای عربی و اسلامی طبق استراتژی شفافی برای جلوگیری از پیامدهای منفی تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا است.

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد: لازم است همکاری‌ها با اتحادیه اروپا و جامعه جهانی به منظور خروج از مرحله رکود سیاسی و جلوگیری از رسیدن به حالتی از ناامیدی که منطقه را تهدید می‌کند، ادامه یابد.

وی آنچه در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد را موضع‌گیری جهانی در مخالفت با تصمیم آمریکا و در حمایت از روند صلح براساس راه حل تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی توصیف کرد.

الصفدی خواستار راه‌اندازی «صندوق قدس» شد که اتحادیه عرب برای حفظ ماهیت عربی قدس و مقابله با حملاتی که برای تغییر جغرافیای جمعیتی این شهر انجام می‌شود.

الصفدی در پایان گفت: اردن با هماهنگی با فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی در راستای اتخاذ موضع‌گیری جهانی ثابت و یکپارچه‌ای در مخالفت با تغییر هویت قدس و واقعیت موجود در این سرزمین تلاش می‌کند.

منبع: سایت النشره

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.