کد مطلب: ۱۳۶۶۲۲

نصب تجهیزات تصفیه‌خانه ششم تهران آغاز شد

نصب تجهیزات تصفیه‌خانه ششم تهران آغاز شد

مجری طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی امیرکبیر، از آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه ششم در بخش تلمبه‌خانه مرکزی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز از تارنمای شرکت آب منطقه‌ای تهران، عادل ساعدی افزود: به دنبال تکمیل بخش‌های مختلف ساختمانی تصفیه‌خانه ششم تهران و با وجود مشکلات تامین مالی و کمبود شدید نقدینگی، عملیات نصب تجهیزات در قسمت تلمبه‌خانه این تصفیه‌خانه آغاز شد.

به گفته وی، این بخش اصلی‌ترین قسمت تصفیه‌خانه محسوب می‌شود و تجهیزات اصلی مورد نیاز بخش فیلتراسیون، پمپ‌های بک واش به همراه تجهیزات جانبی مورد نیاز از جمله شیرآلات، پایپینگ، وینچ و متعلقات آن است که با توجه به ظرفیت بالا و ویژگی‌های خاص این تصفیه‌خانه، با وجود محدودیت و مشکلات ناشی از تحریم‌ها از سازندگان معتبر خارجی و داخلی خریداری شده‌اند و به تدریج نصب می‌شوند.

مجری طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی امیرکبیر گفت: بر اساس آخرین برنامه زمان‌بندی به‌روزشده، عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه در صورت تامین اعتبار به مبلغ 700 میلیارد ریال، آخر امسال پایان می‌یابد.

بر اساس این برنامه بهره‌برداری از سامانه تونل انتقال آب امیرکبیر و فاز اول تصفیه‌خانه ششم با ظرفیت 7.5 مترمکعب در ثانیه امکان‌پذیر خواهد شد.

سد امیرکبیر که سد کرج نیز نامیده می‌شود، در شمال شهر کرج و در 25 کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد. این سد، اولین سد چندمنظوره کشور و یکی از منابع تأمین آب شهر تهران است.

آبرسانی به شهر تهران از سد تنظیمی کرج از جمله طرح‌های توسعه منابع آب به شمار می‌آید که این سیستم شامل شامل تونلی به طول حدود 30 کیلومتر به ظرفیت انتقال 16 متر مکعب در ثانیه است.

این طرح همچنین دارای یک آبگیر ابتدایی تونل و همچنین تصفیه‌خانه ششم تهران است؛ این تصفیه‌خانه با هدف افزایش ظرفیت انتقال آب به تهران و با توجه به افزایش نیاز آب شرب تهران و نیز فراهم‌سازی امکان آبرسانی به ارتفاعات بالاتر از سیستم‌های موجود کنونی بدون مصرف انرژی و کاستن از هزینه‌های بهره‌برداری در تراز حدود 1530 متر از سطح دریا ساخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.