کد مطلب: ۱۲۷۱۹۰

نصب حسگرهای بررسی سرعت و وزن بر روی قطارها

نصب حسگرهای بررسی سرعت و وزن  بر روی قطارها

مدیرکل راه‌آهن جنوب از آمادگی برای ایجاد ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر به خارج از استان خوزستان خبر داد و گفت: حس‌گرهایی برای بررسی تاثیر سرعت و وزن بر روی قطارها نصب شده است. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم درویش زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای سفرهای نوروزی ۹۶ اظهار داشت: علاوه

مدیرکل راه‌آهن جنوب از آمادگی برای ایجاد ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر به خارج از استان خوزستان خبر داد و گفت: حس‌گرهایی برای بررسی تاثیر سرعت و وزن بر روی قطارها نصب شده است.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم درویش زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای سفرهای نوروزی ۹۶ اظهار داشت: علاوه بر برپایی سفره هفت‌سین، درب‌های ورودی و مانیتورهایی در ایستگاه‌ها نصب و از بخش‌های فنی کل خط نیز، بازدید شده است.

وی افزود: بر این اساس تلاش شده تمام دسترسی‌های ایستگاه‌ها فراهم شود تا مسافران حتی‌الامکان، با ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ایستگاه‌ها منتقل شوند. البته فضای کافی برای توقف خودروهای شخصی جهت ادامه مسیر از طریق قطار نیز، فراهم شده است.

درویش زاده از اضافه شدن یک رام قطار در مسیر تهران _ اهواز جهت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در پیک نوروزی، آمادگی و ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر را به خارج از استان ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره ‌به ایام پیک نوروزی ۲۵ اسفندماه الی ۱۶ فروردین‌ماه اظهار کرد: در پیک نوروزی آمادگی و ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر را به خارج از استان ایجاد کرده‌ایم.

درویش زاده همچنین گفت: برای این ایام قطارهای اهواز _ مشهد و بالعکس و قطارهای اهواز_تهران و قطارهای حومه‌ای را داریم که در صورت وجود تقاضا برای استفاده از قطارهای حومه‌ای، آمادگی افزایش تعداد رام‌های این قطارها را داریم تا روزانه قریب ۴۵۰۰ نفر مسافر درون استانی را جابجا کنیم.

وی افزود: میزان جابجایی روزانه مسافر به خارج استان در ۷۰۰۰ نفر بوده که به علت بازسازی خطوط منطقه لرستان و زاگرس، نمی‌توانیم بیش از این تعداد قطارها را افزایش دهیم.

درویش زاده بابیان این مطلب که امروزه با توسعه روزافزون صنعت حمل‌ و نقل ریلی در جهان و همچنین ایران، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر با حفظ ایمنی، روز به‌ روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برنامه‌ریزی و سیاست‌های حمل‌ونقل در جهت آماده‌سازی بستری مناسب برای مهیا نمودن خطوط ریلی موجود در راستای نیل به این هدف است؛ بنابراین و در راستای این شعار، اداره کل خط و سازه‌های فنی با همکاری دانشگاه علم و صنعت اقدام به بررسی سلامت سنجی و پایش دائمی پل جدید کارون، نمودند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: با نصب و راه‌اندازی این حس‌گرها می‌توان، اطلاعاتی چون سرعت حرکت قطار از روی پل، تناژ بار عبوری و ارتعاشات ایجادشده بر روی پل را ثبت و با شاخص‌های ایمنی راه‌آهن مقایسه و موردبررسی و تحلیلی قرار داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.