کد مطلب: ۷۴۳۹۵۹

قالیباف: درحال نوسازی نظام حکمرانی هستیم

قالیباف: درحال نوسازی نظام حکمرانی هستیم

قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور گفت: اینجانب همانطور‌ که قبلاً نیز تاکید داشتم، بر این باورم نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها مبتنی بر مبانی مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب ضرورتی است که با بازگشتن امنیت، باید در دستور کار کشور قرار گیرد و اکنون در حال ایجاد اجماع در تصمیم‌گیری‌های لازم در این حوزه هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور گفت: اینجانب همانطور‌ که قبلاً نیز تاکید داشتم، بر این باورم نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه ها مبتنی بر مبانی مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب ضرورتی است که با بازگشتن امنیت، باید در دستور کار کشور قرار گیرد و اکنون در حال ایجاد اجماع در تصمیم‌گیری‌های لازم در این حوزه هستیم. در این نوسازی همانطور که از روز ابتدا عرض کرده ام اولویت با مسایل اقتصادی است.

تغییر رئیس کل بانک مرکزی ضرورت اجتناب ناپذیر بود

قالیباف گفت: اقدام رییس جمهور مبنی بر تغییر رییس بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می کنم. ضروری است این‌تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسئله بصورت پایدار حل شود؛ امید زیادی داریم با روی‌ کار آمدن رییس کل جدید این اتفاقات بیفتد.

البته برخی نکات کارشناسی، درباره سیاست اعلام شده رییس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری به ایشان و مسئولان مربوطه منتقل خواهم کرد اما در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند که رئیس جدید بانک مرکزی در ماموریت حساس خود موفق باشند.

مجلس همچنان معتقد است بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی برای مردم، تخصیص یارانه به انتهای زنجیره و ارایه کالاهای اساسی بصورت کالابرگ الکترونیک است که هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز را می گیرد و هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری دیگر کالاها ناشی از افزایش کالاهای اساسی را کنترل می کند.

قالیباف: مراجع تقلید دغدغه این روزهای مردم را مطرح و حل مسائل اقتصادی را مطالبه کردند

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور گفت: در هفته گذشته از بیمارستان پیشرفته تخصصی که با حمایت آیت الله العظمی سیستانی در حال ساخت است، بازدید کردم و توفیق داشتم خدمت مراجع عظام تقلید برسم و از رهنموهای حضرات آیات عظام جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی استفاده کنم که وظیفه دارم از آنها بدلیل لطفی که داشتند تشکر کنم.

ایشان، دغدغه های این روزهای مردم متدین را مطرح فرمودند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را با دلسوزی مطالبه کردند. همه ما مسئولان، خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است بلکه در برابر‌ همه مطالبات به حق مردم، مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می دانیم این مسائل را در حد توان و حدود اختیارات با رعایت مصالح کشور پیگیری کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیا

    قالیباف تو این کشور کاره ای نیست و سخنانش پشیزی ارزش نداره.

  • ناشناس

    نوسازی نظام حکمرانی یک چیزی گندتر از اصلاحات و بی سرانجام تر از آن است شک نکنید