کد مطلب: ۱۶۵۰۸۲

نظام بانکی امکان اجرای ۳ میلیارد دلار پروژه را از بین برد

نظام بانکی امکان اجرای 3 میلیارد دلار پروژه را از بین برد

معاون امور پشتيبانی صنعتی مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نيرو گفت: عدم صدور ضمانتنامه بانکی، امکان اجرای چند پروژه بزرگ به ارزش تقریبی 3 میلیارد دلار را از بخش خصوصی صنعت آب و برق گرفت.

معاون امور پشتیبانی صنعتی مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو گفت: عدم صدور ضمانتنامه بانکی، امکان اجرای چند پروژه بزرگ به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار را از بخش خصوصی صنعت آب و برق گرفت.

بهرام نظام الملکی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز با بیان این مطلب افزود: بر اساس آیین نامه حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی، مصوب دولت در سال 1388، مقرر شده است برای شرکت‌هایی که در خارج از کشور پروژه می‌گیرند، ضمانت‌نامه صادر شود.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب و فاضلاب سخن می‌گفت، ادامه داد: این ضمانت‌نامه در ازای دریافت 2 درصد از ارزش کل پروژه به صورت نقدی و مابقی به صورت سپردن سفته، باید صادر شود اما سیستم بانکی به این دستور عمل نمی‌کند.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب دوشنبه، بیست و چهارم مهرماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا بیست و هفتم مهرماه ادامه دارد، ۲۵۸ شرکت داخلی در کنار ۱۰۵ شرکت خارجی از بیست کشور حضور دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.