کد مطلب: ۳۵۸۱۰۷

نظرسنجی کیتکو؛ طلا روند صعودی خود را ادامه می‌دهد

نظرسنجی کیتکو؛ طلا روند صعودی خود را ادامه می‌دهد

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، در مورد روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو، هفته گذشته اکثریت تحلیل‌گران وال‌استریت روند نزولی را برای قیمت جهانی طلا پیش‌بینی کرده بودند؛ با این حال در هفته جاری پیش‌بینی خود را تغییر دادند.

قیمت طلا پنج‌شنبه هفته گذشته به پایین‌ترین میزان خود در سال جاری میلادی رسید، اما بار دیگر روند صعودی را روز جمعه در پیش گرفت و به بالاترین میزان یک هفته خود رسید.

بر اساس گزارش‌های رویترز، چشم‌انداز ضعیف اقتصادی و کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی از جمله مهم‌ترین دلایل صعودی شدن قیمت فلز زرد محسوب می‌شود.

قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه، با 1.13 درصد افزایش به هزار و 298 دلار رسید.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، 14 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر، معادل 86 درصد، افزایش قیمت و یک نفر، معادل هفت درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در حالی که یک نفر یا هفت درصد هیچ نظری نداشتند.

همچنین از میان 538 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 274 رای‌دهنده، معادل 51 درصد افزایش قیمت طلا و 177نفر، معادل 33 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 87 رای‌دهنده یا 16 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

این در حالی است که در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، تحلیلگران وال‌استریت کاهش قیمت و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را برای هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند.

به عقیده یک استراتژیست ارشد بازار طلا، قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت روند صعودی خود را ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود طی هفته‎های آینده قیمت طلا به هزار و 235 دلار به‌ازای هر اونس برسد. رسیدن به عدد هزار و 350 مستلزم این است که فدرال‌رزرو سیگنال‌های قوی‌تری در مورد توقف سیاست‌ پولی خود ارسال کند که به عقیده این تحلیلگر این اتفاق به این زودی نخواهد افتاد.

بیل باروچ، تحلیلگر، می‌گوید: انتشار داده‌ها مبنی بر تضعیف اقتصاد جهان، کاهش تجارت در چین و تولید ضعیف در آلمان موجب شده سرمایه‌گذاری برای طلا جذاب شود.

به این ترتیب، بیشتر تحلیل‌گران بر این باورند که در کوتاه‌مدت قیمت جهانی طلا روند صعودی خود را ادامه می‌دهد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.