کد مطلب: ۵۴۶۵۷۱

مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

با کنترل تورم، انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود

با کنترل تورم، انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه با کنترل تورم انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود، گفت: به جای «انقباض» در بودجه باید «انضباط» ایجاد کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه اگر تورم کنترل شود، انگیزه فساد و احتکار هم از بین می‌رود، گفت: دولت نباید در بورس دخالت می‌کرد. فقط زمان «شکست بازار» دولت می‌تواند به شیوه‌ای مانع ورشکستگی تولیدکنندگان شود. بورس، بازار اقتصادی مورد نیازی است و می‌توان از این طریق نقدینگی جامعه را به سمت توسعه و تولید هدایت کرد. اما نباید از بیرون در بورس دخالت کرد. بورس بازار است و باید به شکلی طبیعی رشد کند.

مهرعلیزاده ادامه داد: در بورس رقابتی مشخص در جریان است و قوه اجرایی با هر مداخله‌ای ضرر و زیان وحشتناکی به بورس می‌زند. شرکت‌های بزرگ دولتی و سهامداران حقوقی در فروردین ۹۹ مداخله‌ای ناروا در بورس کشور داشتند.

وی گفت: کنترل تورم انگیزه‌های انبار کردن و دست به دست کردن کالا ها را از بین می‌برد. چون تورم است که با توزیع دیر و صرف زمان طولانی در توزیع قیمت کالا ها را بالا می‌برد. اگر تورم کنترل شود و قیمت‌ها چندماه ثابت باشد، انگیزه‌های گرانی و احتکار از بین می‌رود.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: اجرای صحیح قانون حمایت از مصرف کننده می‌تواند مفید باشد. من در مورد اروپا مطالعه کرده ام آنجا هم قانونی مشابه قانون حمایت از مصرف‌کننده که در کشور ما وجود دارد، تدوین شده و توسط اتاق بازرگانی کشورها اجرا می‌شود. ولی نوع ارتباط دولت با اتاق بازرگانی در اروپا به گونه‌ای است که نمی‌توانند تخلف کند.

وی ادامه داد: باید ۷۰ تا ۸۰ درصد از عوامل زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها و انگیزه احتکار و تورم را از بین ببریم و تا تورم را از بین نبریم. باید همچنان نظارت داشته باشیم. امروز با تعدد دستگاه‌های نظارتی روبه‌رو هستیم. درحالیکه به عقیده من، یک دستگاه نظارتی و یک قانون، ولی پاسخگو باید وجود داشته باشد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط حرف میزنی برنامه ات رو اعلام کن بجایه تبلیغات پوستری بیا برنامه ات رو کامل تبلیغ کن و اعلام کن چطور میخواهی این کسری بودجه و بدهی دولت و درست کنی که تورم درست نکنه چطور میخواهی مشکل صادرات رو حل کنی وقتی تحریم هستیم