کد مطلب: ۳۳۸۸۰۱

نفت به کانال ۵۳ دلار بازگشت / پیش‌بینی‌های نفتی تغییر کرد

نفت به کانال 53 دلار بازگشت / پیش‌بینی‌های نفتی تغییر کرد

پس از آنکه در ماه جاری میلادی، قیمت نفت در مقایسه با اوایل اکتبر -هفته دوم مهرماه- بیش از یک‌سوم کاهش یافت، بانک‌ و موسسات سرمایه‌گذاری ناچار شدند پیش‌بینی‌های خود از قیمت نفت را برای سال آینده تغییر دهند.

پس از آنکه در ماه جاری میلادی، قیمت نفت در مقایسه با اوایل اکتبر -هفته دوم مهرماه- بیش از یک‌سوم کاهش یافت، بانک‌ و موسسات سرمایه‌گذاری ناچار شدند پیش‌بینی‌های خود از قیمت نفت را برای سال آینده بار دیگر تغییر دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، بانک‌های سرمایه‌گذاری در وا‌ل‌استریت انتظار دارند که قیمت نفت در سال 2019 ، برای نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت دست‌کم 45 دلار و برای نفت خام برنت حداقل 54 دلار باشد.

با این حال، موسسات مالی و بانک‌ها خود هشدار می‌دهند که با توجه به عدم اطمینان در بازار نفت، این احتمال وجود دارد که پیش‌بینی‌های آنها درست نباشد.

در نظرسنجی 13 بانک سرمایه‌گذاری در وال‎استریت که به شکل ماهانه انجام می‌شود، کاشناسان پیش‌بینی‌های قیمت نفت خام برنت را برای سال 2019 در مقایسه با انتظارات ماه گذشته کاهش داده‌اند. بر اساس این نظرسنجی، قیمت نفت خام برنت در سال آینده حدود 69 دلار به ازای هر بشکه خواهد بود. این در حالی است که پیش‌تر در ماه نوامبر این گروه، نفت 77 دلاری را برای سال آینده پیش‌بینی کرده بودند.

به دنبال کاهش قیمت‌ها در ماه نوامبر که تا ماه دسامبر هم ادامه یافت، آژانس بین‌المللی انرژی هم پیش‌بینی خود از قیمت‌ها را در مقایسه با ماه قبل حدود 11 دلار کاهش داد. به این ترتیب، آژانس، قیمت 54 دلار را برای نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت و قیمت 61 دلار را برای نفت خام برنت پیش‌بینی کرده است.

با این حال بیشتر بانک‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌های بالاتری در مقایسه با آژانس بین‌المللی انرژی دارند.

روز گذشته و در آخرین روز معاملات، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 53.21 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت 45.33 دلار رسید. این در حالی است که در اواسط هفته قیمت نفت برنت تا 50 دلار هم کاهش یافته بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیش بینی میشه قیمت نفت تا حوالی ۶۰ دلار بازگشتی اصلاحی داشته باشه.