حجم ویدیو: ۸.۱۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۴ دانلود ویدیو

پیش‌بینی قیمت نفت تا پایان سال/آیا نفت به ۴۰ دلار می‌رسد؟

پیش از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی علیه ایران، بسیاری تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که به دلیل اختلالی که به دنبال کاهش عرضه ایران در بازار جهانی پیش می‌آید، قیمت نفت تا ۱۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. با این حال، قیمت نفت تحت تاثیر عوامل بسیاری، از جمله اعطای معافیت به اصلی‌ترین مشتریان نفتی ایران از سوی

پیش از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی علیه ایران، بسیاری تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که به دلیل اختلالی که به دنبال کاهش عرضه ایران در بازار جهانی پیش می‌آید، قیمت نفت تا 100 دلار افزایش پیدا می‌کند.

با این حال، قیمت نفت تحت تاثیر عوامل بسیاری، از جمله اعطای معافیت به اصلی‌ترین مشتریان نفتی ایران از سوی آمریکا، تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین و افزایش تولید بیش از حد عربستان و روسیه قیمت نفت در نیمه دوم سال 2018 با نوسانات بسیاری مواجه بوده است.

در هفته دوم مهرماه امسال، قیمت‌ طلای سیاه به بالاترین سطح خود طی چهار سال گذشته رسید؛ آن هم درست پیش از آن که طولانی‎ترین سقوط بی‌وقفه خود را طی سه دهه اخیر تجربه کند.

آیا تصمیماتی که در این نشست گرفته می‌شود، می‌تواند تغییری در روند قیمت جهانی نفت در سال آینده داشته باشد؟ قیمت نفت چه چشم‌اندازی را پیش رو دارد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.