کد مطلب: ۳۷

نفت در بازار جهانی ارزان شد

نفت در بازار جهانی ارزان شد

به دلیل پیش بینی افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش سرمای هوا در این کشور و اروپا قیمت جهانی نفت کاهش یافت و به ۱۱۰.۳۵ دلار در هر بشکه رسید. به دليل پيش بيني افزايش حجم ذخاير نفت خام آمريکا و کاهش سرماي هوا در اين کشور و اروپا قيمت جهاني نفت کاهش

به دلیل پیش بینی افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش سرمای هوا در این کشور و اروپا قیمت جهانی نفت کاهش یافت و به ۱۱۰.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

به دليل پيش بيني افزايش حجم ذخاير نفت خام آمريکا و کاهش سرماي هوا در اين کشور و اروپا قيمت جهاني نفت کاهش يافت و به ???.?? دلار در هر بشکه رسيد.
نگراني ها از کمبود عرضه که ناشي از تداوم پايين بودن صادرات ليبي و ديگر صادرکنندگان است مانع از افت قابل توجه قيمت نفت در روز سه شنبه شده است.
کاهش سرماي هوا در آمريکا و اروپا احتمالا موجب کاهش تقاضا براي نفت حرارتي شده و در حال حذف اين عامل حمايتي از بازار است. سرماي هوا موجب افزايش قيمت در دوره اي شده بود که معمولا تقاضا براي نفت در آن پايين مي آيد.
سرمايه گذاران همچنين انتظار دارند قيمت بنزين در آستانه آغاز فصل سفرهاي تابستاني در آمريکا، افزايش يابد.
قيمت هر بشکه نفت برنت پس از رسيدن به بالاترين قيمت سال جاري در جلسه گذشته، امروز با 29 سنت کاهش به 110 دلار و 35 سنت رسيد. قيمت نفت خام آمريکا نيز که ديروز 62 سنت افزايش يافته بود، امروز 52 سنت کاهش يافت و به 102 دلار و 30 سنت رسيد.
تتسو اموري، تحليلگر بازار نفت در اين باره به رويترز گفت: «پس از نفت کوره، اکنون نگاه بازار به تقاضا براي بنزين است. برخي پالايشگاه ها براي انجام تعميرات تعطيل خواهند شد، اما سخت مي توان در اين مقطع مسير حرکت قيمت نفت را پيش بيني کرد.»
نگراني ها از اختلال بيشتر در عرضه نفت پس از ادامه ناآرامي ها در ليبي، سودان جنوبي، نيجريه و تحريم هاي ايران، احتمال کاهش قابل توجه در قيمت ها را پايين آورده است.
در حالي که توجه بازار معطوف بنزين است، سرمايه گذاران تلاش دارند تا حدس بزنند که آيا افزايش فروش سوخت به دليل بهبود اقتصاد آمريکا، به جبران کاهش مصرف فرآورده هاي نفتي و افزايش قيمت نفت کمک مي کند يا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.