کد مطلب: ۳۱۶۲۵۳

نقش محوری بورس کالا در ایجاد تعادل بازارها

نقش محوری بورس کالا در ایجاد تعادل بازارها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که بورس کالا در حال حاضر یک بورس توانا و رو به رشد است و تعداد کالاهایی که در این بورس عرضه می‌شود در حال افزایش بوده و مشاهده می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که بورس کالا در حال حاضر یک بورس توانا و رو به رشد است و تعداد کالاهایی که در این بورس عرضه می‌شود در حال افزایش بوده و مشاهده می‌کنیم این بورس نقش محوری در ایجاد تعادل بازارها را داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیته فقهی سازمان بورس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص یازدهمین سالگرد تاسیس بورس کالا و نقش این بورس در ایجاد شفافیت به خبرگزاری میزان گفت: بورس کالا در حال حاضر یک بورس توانا و رو به رشد است و تعداد کالاهایی که در این بورس عرضه می‌شود در حال افزایش بوده و مشاهده می‌کنیم این بورس نقش محوری در ایجاد تعادل بازارها را داشته است.

وی افزود: از گروه محصولاتی که در بورس کالای ایران عرضه می‌شود، مواد پتروشیمی است که از گستردگی وسیعی برخوردار است و مکانیسم بورس کالا توانسته شفافیت مطلوبی را برای این حوزه به ارمغان بیاورد.

مصباحی مقدم اظهار کرد: همچنین گندم نیز به عنوان یکی از کالاهای ضروری مورد نیاز مردم در این بورس عرضه و معامله می‌شود؛ جو و ذرت نیز با حجم بالا در این بورس عرضه می‌شود و از این در آینده شاهد آشنایی و حضور بسیاری از کشاورزان کشور در بورس کالای ایران خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بورس کالا طی سال‌های گذشته نقش موثری در تنظیم بازار و شفافیت ایفا کرده و ضمن اینکه کشف قیمت کالاها عادلانه‌تر شده و به دلیل ایجاد رقابت و واقعی شدن بازارها، پیش بینی برای تولیدکنندگان ممکن شده است.

مصباحی مقدم به ابزاهای مالی بورس کالا اشاره کرد و گفت: اصولا ابزارهای مالی موجب می‌شوند تا بازارها گسترش و عمق زیادی پیدا کنند ضمن اینکه ابزارهای نوین کمک بیشتری به بنگاه‌های اقتصادی می‌کند تا بتوانند فعالیتشان را افزایش دهند و به دلیل ساختار پوشش ریسک این ابزارها مطمئن باشند که منافعشان در یک رقابت تامین می‌شود که بورس کالا نیز از ابزارهای مالی بهره مند است.

منبع: روزنامه تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.