کد مطلب: ۴۲۱۹۰۶

سعیدرضا عاملی: 

نقطه مثبت در کروز ارتباط خوب بخش تحقیق و توسعه با دانشگاهیان است

نقطه مثبت در کروز ارتباط خوب بخش تحقیق و توسعه با دانشگاهیان است

سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای انقلاب فرهنگی از خطوط تولید، مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی سایت دو شرکت صنایع تولیدی کروز بازدید به عمل آورد.

سید سعیدرضا عاملی در حاشیه بازدید از شرکت قطعه‌سازی کروز گفت: آنچه اهمیت دارد اینکه بخش تحقیق و توسعه کروز در حوزه طراحی داخلی ارتباط مناسب و خوبی با بخش دانشگاهی ایجاد کرده است و این مسئله قابل تقدیر و یک نقطه مثبت برای این شرکت قطعه‌سازی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر حسب بیان مدیران کروز ۳تا ۷ درصد فروش کروز به بخش تحقیق و توسعه اختصاص پیدا کرده است.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی حضور بانوان در شرکت قطعه‌سازی کروز را از نقاط مثبت ارزیابی و اظهار کرد: این موضوع یک نقطه مثبتی است که از توانایی های علمی، مهارت‌های صنعتی بانوان در حوزه صنعت به درستی استفاده شده است.

وی به موانع حاکمی که نظام دیوان سالاری برای بخش‌های صنعتی ایجاد کرده، اشاره و خاطر نشان کرد: این موانع سبب می‌شود که بخش‌های مختلف صنعت نتوانند جایگاه لازم را پیدا کنند؛ از این‌رو حمایت‌های اداری و پرهیز از چند نهادی کردن مداخلات، یک ضرورت برای صنعت کشور به شمار می‌رود.

عاملی با اشاره به عوامل گریزناپذیر در صنعت خودرو تصریح کرد: در سال رونق تولید، بازمهندسی رابطه صنعت به ویژه واحدهای بزرگ صنعتی با دانشگاه، دولت و سایر نهادهای حاکمیتی با هدف افزایش تولید ناخالص ملی، اشتغال و پیشرفت منتهی به سلامت و آسایش مردم یک ضرورت گریزناپذیر است.

وی با بیان صنایع مهم در اقتصاد مقاومتی گفت: با این نگاه شرکت‌های بزرگ مثل مپنا، کروز، ایران خودرو، پارس‌خودرو و سایر صنایع مهم می‌توانند نقش‌آفرینی مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

امروز فقط ظرفیت خودروسازی بخشی از کشور بیش از یک میلیون و سیصد هزار خودرو است. بخش تحقیق و توسعه بخش‌های صنعتی کشور توان طراحی بومی قطعات و محصولات خود را با تکیه به ظرفیت دانشگاه‌های مهم کشور دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.