کد مطلب: ۴۰۲۹۹۵

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خبر داد:

نمایشگاه‌های ایران از سوی UFI تعلیق شد / تخفیف ۵۰ درصدی سازمان نمایشگاه‌ها به استارت آپ‌ها

نمایشگاه‌های ایران از سوی UFI تعلیق شد / تخفیف 50 درصدی سازمان نمایشگاه‌ها به استارت آپ‌ها

معاون وزیر صمت گفت: تعلیق شدن توسط فدراسیون جهانی نمایشگاه‌ها تاثیری بر عملکرد نمایشگاهی ایران ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ؛ چندی پیش انجمن نمایشگاهی جهان (UFI) شرکت‌های نمایشگاهی ایرانی را تعلیق کرد. حالا گفته می‌شود این اقدام هیچ تاثیری در فعالیت‌های نمایشگاهی ایران در داخل و خارج از کشور ندارد اما ایران مکاتبات اعتراضی خود را برای پیگیری این موضوع آغاز کرده‌ است.

در همین حال مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در آستانه برگزاری نمایشگاه اکسپوی 2020 امارات درباره تحریم نمایشگاه‌های ایران از سوی فدراسیون جهانی نمایشگاه‌ها گفت: این فدراسیون ما را تحریم نکرده بلکه حضور نمایشگاه های ایرانی را تعلیق کرده است و این اقدام آنها خوش رقصی این انجمن برای آمریکایی‌ها است.

بهمن حسین‌زاده افزود: UFI انجمنی است که ایران از سال 54 در آن عضویت داشته و علی‌رغم نام آن هیچ ارتباطی با مجامع رسمی بین‌المللی ندارد. این انجمن تنها یک NGO است و نه یک اتحادیه رسمی بین‌المللی.اقدام اخیر UFI در تعلیق کردن شرکت‌های نمایشگاهی ایران، هیچ تاثیری بر فعالیت‌های نمایشگاهی کشورمان ندارد.

او اظهار کرد: ما به سادگی از کنار چنین اقدامی نخواهیم گذشت و مکاتبات اعتراضی خود را برای پیگیری این موضوع آغاز کرده‌ایم. متاسفانه این شرکت، قصد داشت پس از اخذ حق عضویت سالانه شش هزار یورویی از شرکت‌های ایرانی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، این موضوع را به طور رسمی ابلاغ کند که با توجه به این اتفاق، اعلام کردیم که حق عضویت نمایشگاه بین‌المللی پرداخت نشود.

برنامه ایران در اکسپو 2020

حسین‌زاده در بخش دیگر سخنانش به حضور ایران در اکسپو 2020 اشاره کرد و گفت: کشورمان مهر ماه سال آینده در نمایشگاه اکسپوی امارات حضور خواهد یافت. اقدام‌های لازم برای این کار بدون حاشیه در جریان است. برای شرکت در این نمایشگاه جهانی 2014 متر زمین به ایران اختصاص داده شده است.

او تصریح کرد: سالانه بیش از 600 نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود. نحوه برگزاری نمایشگاه در ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و ترکیه اصلی‌ترین رقیب ایران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تخفیف 50 درصدی سازمان نمایشگاه‌ها به استارت‌آپ‌ها خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی با مصوبه مجلس از سال 1337 برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و برگزاری نمایشگاه داخلی تشکیل شده است، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌ها بر اساس حمایت تمام قد از تولیدات داخلی و رونق تولید ملی است. بر این اساس، سرانه اختصاصی به تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌ها افزایش یافته است. همچنین سبدی خاص برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها اختصاص یافته و مقرر شده هزینه غرفه برای استارت آپ‌ها بسیار ناچیز باشد. بنابراین شرکت‌های دانش بنیان نیز 50 درصد از هزینه‌هایشان در این نمایشگاه کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی از انجام توافق با شهرداری تهران برای انتقال برخی از نمایشگاه‌ها به نمایشگاه شهر آفتاب هم خبر داد و گفت: براین اساس مقرر شد برای انتقال برخی نمایشگاه‌ها به این محل بعد از آماده‌سازی با همکاری شرکت سهامی انجام شود. مصمم به جذب سرمایه‌گذار هستیم و بر این اساس به زودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار داده خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.