کد مطلب: ۵۱۲۴۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ پیش‌بینی از آینده بازارها / ثبات، نهایت سود در بازارها!

۵ پیش‌بینی از آینده بازارها / ثبات، نهایت سود در بازارها!

در هفته دوم بهمن ماه دلار با بیش از دو درصد بازدهی بیشترین بازدهی را داشت و بورس با منفی حدود سه درصد بیشترین ضرر را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرد. اما برای هفته بعد وضعیت بازارها چطور پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش‌بینی بازارها در هفته جدید را در زیر بخوانید:

سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز: در دو هفته‌ای که دولت زمان دارد اصلاحیه را به مجلس بدهد، احتمالا دلار نوسان چندانی نداشته باشد تا زمانی که تکلیف لایحه بودجه مجلس مشخص شود. هفته آینده نیز فقط چهار روز ابتدایی بازار باز است که در همین مدت احتمالا نوسانات جزئی و حتی کاهشی در بازار ارز را شاهد باشیم.

سید محمود فضل آذر شربیانی،بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران: هفته آینده روند نوسان قیمت طلا آزاردهنده نیست. هر چه تولید واکسن کرونا افزایش و یافته‌های علمی دقیق‌تر می‌شود، انس جهانی طلا هم روند نزولی می‌گیرد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: به نوعی معاملات بورس فردا ادامه معاملات روز چهارشنبه است و به نظر می‌رسد روند نزولی بازار سهام همچنان ادامه دارد. شرایط بازار سهام برای برای افرادی که در سرمایه‌گذاری برنامه ندارد بسیار اذیت کننده است اما کسانی که در بازار سهام برنامه دارند و از سرمایه‌گذاری خود مطمئن هستند و به پول خود نیاز ندارند از بازار خارج نمی‌شوند و تجربه ثابت کرده است که بازار سهام برای صبوران سود خواهد داشت.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه: پیش‌بینی برخی از شرکت‌ها که به تازگی منتشر شده با واقعیت فاصله زیادی دارد و همچنین پیش‌بینی سود برخی از شرکت‌ها به صورت یک‌خطی منتشر می‌شود که اصلا درست نیست. این پیش‌بینی‌ها باید ساختار مشخصی داشته باشد و به نظرم اصلا نباید قطع می‌شد و الان نیز باید بهبود پیدا کند. بهتر است شرکت‌ها در پیش‌بینی سود ابهامات سال ۱۴۰۰ را مدنظر قرار دهند و بهتر است پیش‌بینی سودها در سناریوهای متعدد از جمله خوشبینانه و بدبینانه منتشر شود تا سهامداران بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند. زیرا اگر پیش‌بینی سودها در سال جاری از سوی شرکت‌ها به هر دلیلی محقق نشود سهام این شرکت‌ها ریزش خواهد کرد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه: این روزها بیشتر از اینکه به دنبال مباخث فاندامنتال در بازار سرمایه باشیم باید به ریسک‌های سیستماتیک که به مباحث سیاسی مربوط می‌شود بیشتر توجه کنیم. دولتمردان در رابطه با بازار سهام اظهار نظرهای غیرکارشناسانه می‌کنند که در شرایط نوسانی فعلی بازار سهام این اظهار نظرها به روند نابسامان بورس دامن می‌زند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با خبر خوب امروز هیات مدیره بورس مبنی بر تامین ما لی3000 میلیاردی امیدواریم هفته ای سبز داشته باشیم

  • روحانی

    هفته آینده اگر شاخص برگشت که امیدواری هست اگر نه ،،،تا پایان سال اتفاق خاصی نمی افتد

  • ناشناس

    بازار راس راسی دیگه برگشت .
    جلسه امروز سازمان بورس بسیار امیدوار کننده بود و تاًثیرگذار.
    لطفآ هیجان بی هیجان لطفآ لطفآ لطفآ.
    موفق باشید

  • r.m.m

    باجلسه امروز در سازمان بورس و حمایتی که انجام خواهدگردید فرداشنبه ۱۸بهمن حداقل ۳۰هزار واحد رشد شاخص خواهیم داشت و شاخص کل کانال ۱۲۰۰ را پس خواهد گرفت انشاالله تعالی .

    • ناشناس

      پس فردا یکشنبه چی میشه,

    • بی‌نام

      عزیزم‌پس‌کو۳۰هزارواحدمثبت؟

  • ناشناس

    فقط فقط بازار دیت حقوقی ها هست و با پول مردم که از برج سه به بعد وارد بورس شده دارن همه رو بازی میدن ..و تنها راه برگشت بورس نخریدن هیچ سهامی از طرف مردم هست که باعث میشه حقوقی ها برای گول زدن مردم دوباره بورس رو افزایشی کنن.. خداشاهده عین واقعیت هست .. امتحان کنید

  • ناشناس

    اینا اگه سهامدار خرد هستند که میان میگن شرکتهای بورسی ورشکستن درواقع
    بی جهت مسبب از دست رفتن ارزش سهام خودشون و توجیه کننده ندادن سود نقدی توسط شرکت‌ها هستند و بجای اینکه به خودشان کمک کنند به حقوقی شرکت این بهانه را میدن که از دادن سود نقدی و حتی حمایت از سهامشون با القاء تصور اشتباه ورشکستگی و زیان در اذهان رفع مسئولیت کنند شاید هم خود حقوقی شرکتها هستند این دروغها و شائبه را ایجاد میکنند که از زیر بار مسئولیت در قبال سهم و هم سهامداران شانه خالی کنند گرچه صورتهای مالی چیز دیگری نشان میدهد و بعید است دروغ باشد یعنی سود نشان میدهند که مالیات اضافی بدهند

  • ?????????????

    Carzar.net
    در سایت ( کارزار دات نت ) به جمع
    پویش شکایت از سازمان بورس و اوراق بهادار بپیوندید.

  • ناشناس

    هم وطن حق رو نمیدن حق گرفتی است

  • ناشناس

    امروز نیمه وقت بازار مثبت میشه تا 22 بهمن

  • ناشناس

    باعرض سلام به همه سهام دارهایه عزیزچندنکته عرض می کنم اولین دیددربورس بلندمدت است ودوم اینکه حقوقی این قدرسهام داران رااذیت می کنن که سهام شمارادرکف بخرندودرقیمت بالا بفروشن قول این بازی حقوقی هارا نخورندبزارسهمت بشه یک ریال سهمت راداری این بازارالان بیست برآمده پایین ورفته بالا فقط دربین سهامدار ترسو وبدون صبرضررمی کنه