کد مطلب: ۳۰۹۸۵۷

نوبلیست‌های ۲۰۱۸ اقتصاد کیستند؟

نوبلیست‌های 2018 اقتصاد کیستند؟

پل رومر و ویلیام نوردهاس، دو اقتصاددان آمریکایی مشترکا برنده جایزه نوبل اقتصاد شدند.

کمیته نوبل روز دوشنبه اعلام کرد، پل رومر و ویلیام نوردهاس، دو اقتصاددان آمریکایی مشترکا برنده جایزه نوبل اقتصاد شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، ویلیام نوردهاس از دانشگاه ییل و پل رومر از مدرسه کسب‎وکار استرن در نیویورک، به صورت مشترک جایزه نوبل اقتصاد در سال 2018 را به خود اختصاص دادند. این دو اقتصاددان فعالیت‌هایی در زمینه تاثیر تغییرات اقلیمی و نوآوری‌های تکنولوژیک بر رشد اقتصادی انجام و روش‌هایی در مورد چگونگی ایجاد رشد اقتصادی پایدار در درازمدت ارائه داده‌اند.

آنها از طریق ایجاد مدل‌هایی که توضیح می‌دهد اقتصاد بازار چطور با تغییرات اقلیمی و علم ارتباط برقرار می‌کند، دامنه تحلیل اقتصادی را گسترش داده‌اند.

نوردهاس 77 ساله از اوایل دهه 1979 در زمینه مسائل زیست‌محیطی مشغول به کار بوده و تلاش کرده تا هزینه‌های اقتصادی گرمایش جهانی را اندازه‌گیری کند. برای کمک به این تلاش، او مدل‌های کامپیوتری پایدار اقتصادی و علمی را برای تعیین بهترین روش‌های مقابله با تغییرات اقلیمی ارائه داده است.

پل رومر، 62 ساله که سال گذاشته از مقام خود به عنوان اقتصاددان ارشد در بانک جهانی استعفا داد، استدلال می‌کند که سیاستگذاران باید تلاش کنند تا چرخه کسب‌وکار را اصلاح کنند و اقدامات لازم را برای ارتقای فناوری و تکنولوژی‌های جدید انجام دهند تا رشد اقتصادی بلندمدت محقق شود. او خواستار کمک‌های دولتی برای جذب دانش‌آموزان بیشتر در رشته‌های علم و مهندسی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.