کد مطلب: ۲۶۲۹۲۱

نوسازی ۳۱۰ محله شهری در بافت فرسوده تا پایان امسال

نوسازی ۳۱۰ محله شهری در بافت فرسوده تا پایان امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از انجام طرح نوسازی در ۳۱۰ محله شهری کشور تا پایان امسال خبر داد.

هوشنگ عشایری با بیان اینکه امسال نوسازی 250 محله آغاز شده که تعداد این محله‌ها تا پایان سال به 310 محله افزایش می‌یابد، افزود: طبق قانون دولت و شهرداری‌ها باید نوسازی 270 محله کشور در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهارداشت: هم اکنون دو هزار و 700 محله 143 شهر کشور که بیش از 141 هزار هکتار وسعت دارند و 20 درصد از اراضی شهری را تشکیل می‌دهند به عنوان بافت فرسوده محسوب می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: محله‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارند 15 میلیون نفر جمعیت کشور را در دل خود جای داده‌اند.

وی افزود: بافت‌های فرسوده مورد هدف شرکت بازآفرینی شهری پنج گونه بافت‌های تاریخی، سکونتگاه‌های غیر رسمی، بافت‌های فرسوده، بافت‌هایی با پیشینه روستایی و نقاط ناهمگون شهری را در بر می‌گیرد.

عشایری همچنین گفت: در این راستا برنامه اقدام مشترک با نقش آفرینی دولت، شهرداری‌ها و بخش خصوصی تدوین شده که از طریق تسهیل گران و توسعه گران برنامه بازآفرینی شهری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد برنامه بازآفرینی شهری نسبت به گذشته از پروژه محوری به محله محوری تغییر یافته است، اظهارداشت: اجرای این طرح در مرحله دوم قرار دارد و برای اتمام تمامی مراحل آن به 12 سال زمان نیاز است.

وی در پایان یادآور شد: بخش عمده‌ای از طرح باز آفرینی شهری در دو هزار و 700 محله شهری کشور از سوی نهادهای غیر دولتی اجرا خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.