کد مطلب: ۵۲۴۶۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزش ریال در برابر ارز چین کم شد

ارزش ریال در برابر ارز چین کم شد

ارز چینی در سالی که گذشت حدود ۷۱ درصد افزایش قیمت داشته این درحالی است که در سال ۹۹ ، دلار آمریکا ۶۲ درصد و یورو اروپا ۶۵ درصد بیشتر رشد قیمتی نداشته‌اند. بیشترین قیمت یوان در پایان مهرماه و در قیمت چهار هزار و ۸۵۸ تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نخستین قیمت یوان در سال گذشته دو هزار و ۲۷۰ تومان بود. اول اردیبهشت ‌ماه به دو هزار و ۱۹۸ تومان و ابتدای خرداد ماه به دو هزار و ۵۰۷ تومان هم رسید. در مجموع بهار ۹۹ این ارز چین در کانال قیمتی دو هزار تومانی و در بازه دو هزار و ۱۰۰ تومان تا دو هزار و ۸۰۰ تومان نوسان کرد. بیشترین قیمت یوان در سه ماهه ابتدای سال هم در ۳۱ خرداد ماه دیده شد که دو هزار و ۷۵۰ تومان بود.

تابستان با نرخی افزایشی در محدوده دو هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی آغاز شد. میانه تیرماه برای اولین بار یوان سه هزار تومانی شد و پس از آن در همین کانال قیمتی نوسان را ادامه داد. حتی اولین قیمت اعلام شده برای این ارز در مرداد و شهریور هم در ابتدای همین کانال بود. نوسانات یوان تا دهه اول شهریور ماه در نیمه اول کانال سه هزار تومانی ادامه یافت اما از بعد از آن شروع به افزایش کرد و ۲۶ شهریور برای اولین بار چهار هزارتومانی شد.

پاییز در بازار یوان در کانال چهار هزار تومان و با نرخ چهار هزار و ۷۱ تومان در صرافی‌ ملی آغاز شد. مهرماه برای یوان هم مثل سایر ارزها با نوسانات افزایشی همراه بود تا آنجا که در برخی روزهای پایانی این ماه نرخ آن به چهارهزار و ۸۵۸ تومان هم رسید.

آبان ماه با قیمت چهار هزار و ۵۹۴ تومان و آذر ماه با قیمت سه هزار و ۹۷۰ تومان آغاز شدند. تمام بالا و پایین‌های قیمتی ارز چینی در این دو ماه در محدوده سه هزار و ۸۰۰ تا چهار هزار و ۸۰۰ تومان اتفاق افتاد و یوان در دو ماه پایانی پاییز موفق به شکستن رکورد چهار و ۸۵۸ تومانی خود در ۲۷ مهرماه نشد.

اولین قیمت این ارز در زمستان سال گذشته نیز سه هزار و ۹۳۰ تومان اعلام شد. نوسانات یوان در دی ماه کمی متفاوت بود و در برخی روزها تا سه هزار و ۳۰۰ تومان هم افت کرد، با این حال دی ماه چندین روز چهار هزار تومانی هم در بازار یوان داشت.

بهمن ماه با قیمت سه هزار و ۵۲۰ تومان شروع و تمام ماه را در حد فاصل سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تومان نوسان کرد. آخرین ماه سال اما ارز چینی در هیچ روزی چهار هزارتومانی نشد. بیشترین قیمت یوان در این ماه سه هزار و ۹۶۰ تومان در میانه اسفند بود. ارز چین سال ۹۹ را به نرخ سه هزار و ۸۸۰ تومان و ثبت ۷۱ درصد افزایش قیمت نسبت به ابتدای سال، به پایان رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از پیامدهای فروش کیش به‌ چین همین بالارفتن ارزش پولشون بود ما چقدر بدبختیم که همه خاکمون رو مفت دادن رفت باز پولمون بی ارزشه

  • ناشناس

    ما خودمون هم بی ارزش شدیم پولمون که دیگه