کد مطلب: ۶۶۷۰۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ضرر طلافروشان از نوسانات قیمت طلا/ تقاضا زیاد شد اما فروشندگان آسیب دیدند!

ضرر طلافروشان از نوسانات قیمت طلا/ تقاضا زیاد شد اما فروشندگان آسیب دیدند!

افزایش قیمت دلار درهفته گذشته باعث نوسانات قیمت طلا و سکه شد. حالا باید دید این اتفاقات برای طلافروشان و فعالان این بازارها چه تبعاتی داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند مدت گذشته چند عامل باعث افزایش قیمت دلار شد؛ اخبار سیاسی مثل قطعنامه شورای حکام و ابهام در نتایج مذاکرات وین و از سوی دیگر افزایش انتظارات تورمی و جو هیجانی در جامعه. این شرایط نوسانات قیمت طلا را نیز در پی داشت.

در واقع، از آنجایی که قیمت دلار مهم‌ترین عامل موثر بر نوسانات قیمت طلا و سکه است، این دو فلز داخلی نیز تحت تاثیر قرار گرفت. ابتدای این هفته بود که طلا و سکه به مرز تاریخی خود نزدیک شدند و پا به کانال‌های جدیدی گذاشتند.

اما این نوسانات و افزایش قیمت‌ها برای طلافروشان و فعالان این حوزه چه تبعاتی داشته است؟

دلار، طلا و سکه

وضعیت بازار طلا و سکه پس از نوسانات قیمتی

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: ۱۰ روز گذشته به دلیل نوسانات و افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی و به تبع آن تحت تاثیر قرار گرفتن قیمت طلا و سکه، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه افزایش پیدا کند.

او در مورد تبعات این شرایط برای طلافروشان گفت: نوسانات قیمتی و افزایش تقاضا باعث شد در این ۱۰ روز طلافروشان به‌شدت ضرر کنند. چرا که فروشندگان ناچار بودند مصنوعات و سکه‌های فروخته شده را با قیمت بالاتری خریداری و جایگزین کنند. البته از روز دوشنبه بازار به ثبات و آرامش رسیده است.

در زمان اوج حباب به بازار ورود نکنید

بذرافشان معتقد است در این مدت خریدار نسبت به فروشنده در این بازار بیشتر بوده. او ادامه داد: هنگامی که قیمت‌ها و حباب به اوج می‌رسد بهتر است مردم به بازار ورود نکنند. ولی متاسفانه این افزایش قیمت ارز و طلا در بازه‌ای باعث رفتار هیجانی مردم و افزایش تقاضا شد.

بذرافشان بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای روز دوشنبه،صحبت‌های رئیس بانک مرکزی در رابطه با کنترل و تزریق ارز به صرافی‌ها باعث شد تا حدودی قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کند. در نتیجه تقاضا در بازارهای داخلی نیز نزولی شد.

او درمورد کاهش قیمت‌ها گفت: درحال حاضر هرمثقال طلای ۱۸ عیار حدود ۲۱۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۴۲ هزار تومان،‌سکه حدود یک میلیون تومان، نیم سکه حدود ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۵ هزار تومان کاهش داشته است.

آخرین اخبار حوزه طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت ضعیف وفقر اقتصادی نشعت گرفته از مدیران بی کفایت مساوی با نابودی مردم و مملکت .

  • ناشناس

    فروشندگان طاا از نوسانات طلا و خرید و اختلاف قیمتدر خرید ومزدساخت بقدری ثروت اندوزی گرده اند و میکنند که اندکی ضرر گوشه ای از انرا نیز پر نمیکند

  • ناشناس

    چرا زمانی که قیمتها بی رویه بالا میرود وسود سرشاری نصیب طلا فروشان میشود وسود های کلان میبرند را بخاطر نمی آورند با کمی نزولی شدن قیمتها که بیشتر به جوک میماند تا واقعیت آه وناله ابن قشر در میاید مگر یک واحد طلا فروشی چقدر طلا بصورت سکه یا مصنوعات میفروشد که زیان کند ؟درمورد مصنوعات با محاسبه 7درصد سود وقیمت طلای آب شده هم هیچگاه زیان نمی کنند .با قبول این واقعیت که درضمن گران شدن طلای خالص فروخته شده را گرانترمیخرند ولی باز به همان نسبت در فروش سود بیشتری میبرند .

  • ناشناس

    منظورشون اینه که سودشون مثلا بجای 10 درصد ، شده 9 و نیم درصد . اینطوری یعنی نیم درصد سود رو از دست دادن که یعنی نیم درصد ضرر کردن .

  • ناشناس

    هیچ ضرری نمیکنن دو روز دیگه از اونم بالا تر می‌ره به فکر جونای بیچاره باشین نه اونایی که زیر باد کولر گازی ملیون ملیون به جیب میزنن

  • ناشناس

    تا آخر هفته چند برابرشو در میارن

  • مهدی

    طلا برای سرمایه گذاری اصلا مناسب نیس فقط خودرو ملک طلا نوسان زیاد داره الانم قیمتش هنوز به دوره ترامپ نرسیده همه چی گرون شده جز طلا طلا الان باید گرمی دومیلیون باشه

  • محمدنوبهاری

    طلافروشان هیچوقت ضررنمیکنندفقط الکی اسم ضرر رو می آورند مگراین همه طلاهایی ک تومغازه هاشون هستش همه جدیدن قول میدم بهتون ۶۰درصد طلاهاشون موقعی هست ک طلا بود گرمی ۱۱۰ ۱۱۵هزارتومن خودم یکی رومیشناسم الان به نظرتون اینا ضررمیکنند که ۶۰درصده طلاهاشون گرمی۱۵۰نه ۴۰۰هزارتومن بود این جماعت ضررنمیدونندچیه ماهیم ک ضرر میکنیم

  • ناشناس

    ۷هیچوقت این طلا فروشا ظرر نمیکنند از تمام قشر مردم ثروتمندترن یک طلا فروش رو سراغ دارم دوتا مغازش همین چندروزه پیش تبدیل به سه تاش کرد اینا رنگ ظرر رو نمی بینند

  • ناشناس

    تا الان بعداز چهل سال چی تو کشور مون ارزون شده من نمی‌فهمم مخصوصا توی این چند سال اخیر ک‌دیگه واویلا شده و واقعا مدیریت صفر