کد مطلب: ۳۹۲۱۳۹

نوسان قیمت در گوشت گوسفندی

نوسان قیمت در گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی با نرخ ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی با نرخ ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی با نرخ ۹۳ تا ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی ازدیاد تقاضا برای خرید گوشت در اوایل ماه را یکی از عوامل اصلی نوسان قیمت دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا نمی‌توان پیش‌بینی خاصی از وضعیت بازار گوشت داشت.

ملکی ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از دامداران به سبب عید قربان یا امید به صادرات از عرضه دام در میادین امتناع می‌کنند تا بتوانند با قیمت‌های بهتری دام خود را به فروش رسانند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره تاثیر صادرات دام بر وضعیت بازار بیان کرد: با توجه به ازدیاد مصرف گوشت در فصول سرد سال انتظار داریم که موضوع صادرات عملیاتی نشود چرا که در صورت تحقق صادرات و کمبود عرضه، بازار دستخوش تغییر و تحولاتی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق دام به طور محدود در حال انجام است، بیان کرد: اگرچه قاچاق دام همانند گذشته آشکار نیست، اما به طور محدودی دام در حال خروج از مرز‌های کشور است.

ملکی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش بودجه خانوار و افزایش قیمت دام در ماه‌های اخیر بعید است که مجدد نرخ دام در عید قربان نوسان یابد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره تاثیر احیای مجدد وزارت بازرگانی بر شرایط بازار تصریح کرد: اگر مسئولان امر با تفکر بهتر به این مسئله نگاه کنند، امید است که احیای وزارت بازرگانی بتواند بر بهبود قیمت و توزیع گوشت در بازار اثر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.