کد مطلب: ۳۵۲۵۰۵

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چرا قیمت گوشت مجدد گران شد؟

چرا قیمت گوشت مجدد گران شد؟

حسن فروزان‌فرد می‌گوید: تا زمانی که تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اقتصاد و کالاهای اساسی بر مبنای ارز چهار هزار و 200 تومانی باشد، شاهد گرانی گوشت هستیم.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران درباره این پرسش که چرا با وجود توزیع گوشت اینترنتی، باز هم گوشت گران شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در جلساتی که توسط صاحب‌نظران بخش خصوصی برگزار شد بارها به دولت هشدار داده‌ایم تا زمانی که قیمت گوشت یا هر کالاهای اساسی دیگری بر مبنی ارز چهار هزار و 200 تومانی برنامه‌ریزی شود، شرایط بازار برهم و شاهد صف‌های طولانی خواهیم بود. متاسفانه ارز چهار هزار و 200 تومانی مبنای ایجاد رانت و فساد است.

حسن فروزان‌فرد اظهار کرد: شرایط به‌گونه‌ای طراحی شده که بخش دولتی به‌دلیل دسترسی آزاد به ارز ارزان‌قیمت در حال تشنه کردن بازار هستند، تا به این شکل در مقطع زمانی مشخصی با عرضه کالاها به بازار به منافع بزرگ دست یابند. متاسفانه برخی بی‌توجهی‌ها و پافشاری‌ها باعث شده تا قیمت گوشت به‌طور سرسام‌آوری افزایش و در سطح بازار توزیع شود.

او افزود: برای بازگشت به وضعیت آرام بازار باید ارز چهار هزار و 200 تومانی را که سرمنشا فساد است، برچیده کنیم. دولتمردان یک‌بار برای همیشه باید آثار تورمی ارز نیمایی را بپذیرند تا از این پس شاهد فروش صف اینترنتی گوشت یا هر چیز دیگر نباشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رئیس انجمن گاوداران گفته خوراک دام به راحتی پیدا نمیشه و قیمت بالایی داره
    قیمت گوشت قرمز هم گران شده و انگیزه برای فروش دام های شیری را بالا برده
    درنهایت هم هشدار داده درباره کمبود شیر در سال آینده

  • ناشناس

    مردم شماچتون شده مگه جنگه مگرقهطی اومده چراگوشت دولتی رو۲۰کیلو۲۰کیلوالکی جم میکنیدتو یخچال هرروزکارتون همین شده اجازه بدیدبه همه برسه به خداوندی خدامقصرهمه گرونیهاخودمونیم الکی دنبال مقصرنباشیدبه خودمون بیاییم خجالت بکشیم

  • ناشناس

    یاروبا۱۰تاکارت ملی رفته کلی گوشت دولتی خریده جمع بکنه تویخچال درحالی که همسایش حتی۱۰گرم هم بهش نرسیده این یعنی دزدی کردن چون گوشت دولتی سهم همه س چراحق مردم وضایع میکنی چرا