کد مطلب: ۴۴۸۷۳۶

رئيس اتحاديه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / نوسان قیمت سکه و طلا در آغاز هفته

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / نوسان قیمت سکه و طلا در آغاز هفته

رئیس اتحادیه طلا می‌گوید: این روزها پیش‌بینی قیمت طلا سخت‌تر از روزهای گذشته شده است؛ به نظر می‌رسد قیمت طلا تا پایان هفته آرامش نسبی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته ابتدایی ماه می، قیمت طلا با رشد ۰٫۹۴ درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۷۰۲ دلار در هر اونس رسید. هرچند بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و بهبود قیمت نفت و به‌دنبال آن افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، در هفته گذشته مانع رشد قیمت جهانی طلا شد، اما اخبار منتشرشده درباره نرخ بیکاری در آمریکا، می‌تواند محرکی برای رشد قیمت فلز زرد باشد.

افزایش هشت هزار تومانی قیمت طلا

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت سکه و طلا از هفته گذشته تاکنون دچار برخی نوسان‌ها شد. در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه قیمت سکه شش میلیون و ۶۷۵ هزار تومان معامله شد در حالی که امروز سکه طرح جدید به قیمت شش میلیون و ۷۴۴ هزار تومان رسیده است. یعنی قیمت سکه طی دو روز گذشته حدود ۶۹ هزار تومان نوسان داشته است.

ابراهیم محمدولی در ادامه افزود: قیمت طلای ۱۸ عیار هم هفته گذشته ۶۴۷ هزار تومان معامله شد و امروز در نخستین معاملات قیمت طلا با هشت هزار تومان افزایش به ۶۶۰ هزار تومان رسید. این‌ روزها پیش‌بینی قیمت طلا سخت است؛ چرا که بازارهای موازی طلا هر روز رنگ تازه‌ای عوض می‌کنند اما معیار ما برای پیش‌بینی قیمت طلا انس جهانی طلا و قیمت دلار است.

او اظهار کرد: چنانچه وضعیت بازار ارز به همین منوال باشد و آرامش در این بازار حفظ شود قیمت طلا نیز روند باثباتی خواهد داشت. هفته گذشته انس جهانی طلا به کانال یک هزار و ۷۰۰ دلار رسید؛ این در حالی است که امروز قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و ۷۰۴ دلار رسیده است. باید دید انس جهانی طلا تا پایان هفته وضعیت یکسان و همسویی دارد یا خیر؟ ظاهرا به نظر می‌رسد قیمت طلا در این هفته آرامش خودش را حفظ کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام:جراقیمت سکه درسایتها باهم اختلاف دارند؟ به این قیمتها میخرندیامیفروشند؟ یاهیچ کدام؟ درشهرتبریز صرافان تابلوخریدوفروش ندارند.موقعی که میخرند نرخ پائینتروموقعی که میفروشند نرخ بالاتر ازقیمتهادرسایتهای تهران پیشنهادمیکنندکه گاهی بیش ازصدهزارتومان درخریدوفروش اختلاف دارد.

  • ناشناس

    بنظر می رسد در بلند مدت با روند اقتصادی فعلی طلا تا یک ملیون پیش بره

  • ناشناس

    مثل اینکه گفته بودن قیمت طلا تا پایان هفته ثابت میمونه اما برعکس حرف هاشون شد بدتر رفت بالا حرفهای اینها هیچ حساب کتابی نداره اگه گفتند میاد پایین بدونید میره بالا موقعه ایی که هم ۵۰۰۰ تومان میارند پایین تو تمام رسانه ها اعلام می کنند طلا وسکه کاهشی شد هر وقت قیمت طلا را ۳۰۰ هزار تومن اوردید پایین رسید به گرمی ۳۰۰تومن اون وقت ادعا کنید کاهشی شده

  • ناشناس

    من دلال طلا هستم منظور عمده طلا فروشی دارم طلا تا تیر ماه نهصد میلیون تومان میشود اصلا اگر طلا داری نفروشید دلار هم بیست وپنج هزار تومان میشه.

    • ناشناس

      سلام به نظرتون تو این هفته حداقل یه ۱۰۰ هزار پایین میاد حداقل یه ربع سکه بخرم من آدمی نیستم که اهل ریسک باشم دلهره دارم

    • ناشناس

      نهصد میلیون؟

    • ناشناس

      سلام درمورد قیمت طلا میشه چند تا سوال کنم

    • ناشناس

      منظور شما هزار هست ؟؟؟

    • ناشناس

      منظورتون هزار هست؟

    • ناشناس

      اقا همون هزار بود اشتباه کرد ببخشید

    • ناشناس

      اصلا چی جوری طلا رو قیمت گذاری میکنند ؟؟؟؟

    • ناشناس

      قیمت طلا باز بالا میره؟

  • زهرا

    دلتون به مردم بسوزه

  • امین

    سلام دوستان.به نظر من به دلیل کسری شدید در بوجه دولتی و ریسک سرمایه گذاری شرکتی در جهان قیمت دلار و به طبع ان قیمت طلا در ایران افزایش چشمگیری خواهد داشت.دولت برای جبران کسری بودجه حتما قیمت دلار در ایران افزایش پیدا می کنه و بالا رفتن قیمت طلا