کد مطلب: ۴۰۲۵۹۵

نفت ۶۲ دلار شد / نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری ادامه دارد

نفت 62 دلار شد / نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری ادامه دارد

قیمت نفت که همچنان تحت تاثیر نگرانی‌ها در مورد چشم‎انداز اقتصاد جهانی قرار دارد، در اولین روز از معاملات هفتگی با 0.3 درصد رشد به 62.12 دلار رسید.

قیمت نفت که هفته گذشته به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته رسیده بود، در اولین روز از معاملات جهانی اندک افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، بازار نفت اما همچنان تحت تاثیر نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصاد جهانی قرار دارد.

هر بشکه نفت خام برنت امروز با 0.3 درصد رشد (معادل 21 سنت) به 62.12 دلار رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا هم با همان میزان رشد با قیمت 54.75 دلار معامله شد.

در اواسط ماه سپتامبر، پس از حمله حوثی‌های یمن به مجموعه پالایشگاهی و میدان نفتی آرامکو، جریان 5.7 میلیون بشکه از نفت عربستان دچار اختلال شد.

این حمله که پنج درصد از عرضه جهانی را کاهش داد، موجب شد قیمت نفت تنها در یک روز 15 درصد رشد کند.

ولیعهد سعودی که ایران را مسئول حمله آرامکو می‌داند، روز گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: اگر اقدامات ایران را متوقف نکنیم قیمت نفت بالا خواهد رفت. با این حال، راه‌حل سیاسی را در برابر ایران نسبت به راه‌حل نظامی ترجیح می‌دهم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت عربستان سعودی به سح عادی بازگشته و این مساله موجب شده توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بار دیگر به جنگ تجاری معطوف شود.

علی‌رغم تشدید تنش‌ها در خاورمیانه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نگران فشار ناشی از جنگ تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان و وقوع رکود اقتصادی بر بازار نفت هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد شرکت‌های چینی را از فهرست بازارهای سهام آمریکا خارج کند. اجرای این تصمیم می‌تواند تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین را تشدید کند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.