کد مطلب: ۵۲۴۸۹۴

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

بورس به حالت رکود رسیده است

بورس به حالت رکود رسیده است

بازار سهام در دو هفته پایانی سال ۹۹ روند مثبتی را طی کرد و کارشناسان معتقد بودند رفتارهای هیجانی تا حدودی کاهش یافته است. بورس به فاکتورهایی نیاز دارد تابتواند از این جو هیجانی فاصله بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در دو هفته پایانی سال ۹۹ روند نوسانی را تجربه کرد. برخی از کارشناسان معتقد هستند بازار از روند صعودی خود در حال فاصله گرفتن است و رفتارهای هیجانی در حال کاهش است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به روند صعودی شاخص در دو هفته پایانی توضیح داد: بازار به مدت زیادی با حجم بالایی از عرضه همراه بود و ورود نقدینگی بسیار کم بود ودر نتیجه قدرت فروشندگان کاهش پیدا کرده بود.

رضایتی با بیان اینکه قدرت فروشندگان و تعداد خریداران بسیار کاهش پیدا کرده بود، ادامه داد: بازار به حالت رکود رسیده است و تحرکی در بازار دیده نمی‌شود و شرایط به نحوی بود که بازار به شدت نیاز نقدینگی داشت. برخی از سیاست‌گذاری‌ها در طول بهمن و اسفند ۹۹ جوابگوی روند نزولی و فرسایشی بازار نبود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار نیاز شدیدی به نقدینگی داشت، تصریح کرد: الزام صندوق‌ها برای ورود به بازار که با تزریق حدود ۹ هزار میلیارد تومان به بازار همراه بود، تا حدودی بازار را حرکت داد و توانست به بازار کمک کند و آن را کمی از روند فرسایشی خارج کند.

کارشناسان معتقد بودند این حجم از نقدینگی باتوجه به شرایط بازار کافی نیست و همانطور که انتظار می‌رفت باتوجه به دامنه نوسان با وجود روند صعودی شاخص بسیاری از نمادها قفل در صف فروش بودند.

مهدی رضاتی با بیان اینکه، نکته قابل توجه آن است که بازار بتواند اعتماد حقیقی‌ها را به بازار برگرداند، توضیح داد: بازار باید رفته رفته اعتماد را برگرداند و سهامداران بتوانند دوباره وارد بازار شوند. در هفته پایانی اسفند افزایش حجم معاملات را شاهد بودیم که همین موضوع می‌تواند امیدوار کننده باشد که با گذر زمان اعتماد برگردد و بازار به روند تعادلی خود نزدیک‌تر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوقی و کارگزاریها با کد حقیقی دارن کار میکنند بازار رو به لجن کشیدند!

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه باعث و بانی این وضعیتو

  • ناشناس

    واسه همین مردم دارن میرن بیت کوین که دست دولت توش نباشه

  • ناشناس

    فقط فرار، هر کسی هم که مونده میخواد تو یه فرصت مناسب ازین قمارخونه فرار کنه

    • عباس قلی ..

      بازار بورس باید با دید بلند مدت و میان مدت هست و مطمئنا با سود خوبی خواهد بود .
      فقط یک مشت نامرد با هیجانی کردن جو بازار و سو استفاده از بی دانشی اکثر سهام داران جدید الورود سهم ها را در صف فروش میکنند

  • ناشناس

    میخوایم فرار کنیم نمیزارن، پولامونو گروگان گرفتن و تو یک ماه بیست و هشت روزش صف فروشه

    • علی

      جان من کدوم استاد بورس الان بدون رانت تو ضرر نیست . یکی رو بگو‌ . بورس تو خارج علم میخواد نه تو بورس ایران

  • ناشناس

    عزیزان شروط ورود به بورس:
    اول کسب دانش بورسی
    دوم تسلط و کنترل هیجان
    سوم ثبت نام در سجام و کارگزاری و گرفتن کد بورسی
    چهارم داشتن سرمایه

  • ناشناس

    دوستان ازبورس نترسید دوباره اعتماد کنید سهام شرکتهای بنیادی بخرید هیچ موقع ضررنمی کنین بنده درسال 82 تاکنون تو بورس سرمایه گذاری کردم هیچ موقع ضرر نکردم وسود هم کردم ودر حال حاضر هم تو بورسم …بورس همیشه بالا وپایین داره وبه دید بلند مدت بهش نگاه کنید وپولی که نیاز ندارین سهام بخرین وتا دوسه سال هم نگاهش نکن…درحال حاضر مردم بیسواد به بورس هجوم اوردن وبصورت هیجانی معامله میکنن وباعث ریزش بورس شده اند وگناه خودشان گردن دولت وحقوقی و…می اندازند فقط وفقط مقصر خود شما مردم هستین که باعث تورم وگرانی ورکود و بیماری و…هستین چون فعلا”فرهنگ زندگی نیاموخته اید…

  • علی

    بنظرت خبر نداره؟

  • ناشناس

    نترسید رسیده به عدد رند 1.300 داره پولبک میزنه و بعد دوباره راه میوفته ، ولی دیگه انتظار رشد شارپی را نداشته باشید و هر سهمی روهم نخرید

  • علی

    لعنت به شما. فقط بگم لعنت به شما. اونایی یه تیکه زمین خریدن از پارسال الان کجان .ما کجایییم. روزی اومدم بورس یکی بهم گفت داری میری بورس کدوم کشور. کشور ورشکسته . ولی بازم اعتماد کردم.