کد مطلب: ۱۷۹۳۴۳

نیاز ۱۸ هزار واحد مسکونی به مقاوم‌سازی

نیاز 18 هزار واحد مسکونی به مقاوم‌سازی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در کشور ۱۸ هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد، افزود: با کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در اصلاح قانون نظام مهندسی جایگاه مهندسین ارتقا پیدا خواهد کرد، ادامه داد: امروز مهندسین در ساخت ساختمان نقش و اختیارات محدودی دارند که باید افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا رضایی کوچی امروز در اولین همایش ملی اخلاق حرفه‌ای در صنعت ساختمان در قم، با بیان اینکه مهندسین در عرصه سازندگی خدمات ارزشمندی برای نظام داشته‌اند، عنوان کرد: ایران در تعلیم و پرورش مهندس پنجمین کشور در جهان است و مهندسین ما از دانش، استعداد و تجربه لازم برخوردارند.

رضایی با بیان اینکه در هر زمان مشکلی پیش بیاید انگشت اتهام به سوی مهندسین است، گفت: این منصفانه نیست چراکه مهندس ساختمان را در ابتدا اختیارات کافی نداده‌ایم ولی او را پاسخگو می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۷، ۱۲۷هزار میلیارد تومان ظرفیت عمرانی برای کشور در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این پول باید توسط مهندسین در حوزه عمرانی صرف شود، این ظرفیت بزرگی است ولی آیا برای مهندسین فرصت بهره‌گیری از این ظرفیت ایجاد شده است.

رضایی با بیان اینکه در کشور ۱۸ هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد، افزود: با کمبود دو میلیون واحد مسکونی در کشور روبرو هستیم؛ ظرفیت تولید مسکن یک میلیون واحد در سال است که به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد افت داشته و در شرایط امروز در بهترین حالت ۲۰۰ هزار واحد بیشتر تولید نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اگر انتظار ساختمان با کیفیت داریم لازم است به مهندس اختیارات بدهیم و سپس از او پاسخ بخواهیم، امروز مهندسین در ساخت ساختمان نقش و اختیارات محدودی دارند که باید افزایش بیابد.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند، گفت: پس از زلزله و تخریب مسکن مهر و بیمارستان تازه تاسیس هجمه گسترده به مهندسین شد، درحالی‌که این بی انصافی است و سایر بخش‌ها نیز باید پاسخگو باشند؛ قانون خلع دارد، دستگاه‌های نظارتی مشکل دارند و همه در آسیب‌ها نقش دارند.

رضایی گفت رقابت ناسالم با کم شدن صدور پروانه ساخت، زیاد شده است که این موضوع باید در قانون دنبال شود.

وی با بیان اینکه لازم است در فضای جامعه فرهنگ اعتماد به مهندسین نهادینه شود، بیان داشت: در اصلاح قانون نظام مهندسی جایگاه مهندسین ارتقا پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.