کد مطلب: ۵۶۸۹۵۴

هر آنچه که باید در مورد آزمون آیلتس و ماک آیلتس بدانید

هر آنچه که باید در مورد آزمون آیلتس و ماک آیلتس بدانید

آیلتس، آزمونی پرطرفدار در بین مردم جهان است و این آزمون سطح استاندارد بالایی دارد. به همین دلیل اغلب مردم جهان برای اینکه سطح زبان خود را بسنجند و کارنامه این آزمون را داشته باشند در کلاس‌های آیلتس شرکت می‌کنند.

آیلتس ، آزمونی پرطرفدار در بین مردم جهان است و این آزمون سطح استاندارد بالایی دارد. به همین دلیل اغلب مردم جهان برای اینکه سطح زبان خود را بسنجند و کارنامه این آزمون را داشته باشند در کلاس‌های آیلتس شرکت می‌کنند. یکی از جنبه‌های مهمی که باعث می‌شود دانشجویان و کارمندان این آزمون را به آزمون‌های دیگری ترجیح ‌دهند، نیاز به مدرک این آزمون در پروسه‌های پذیرش تحصیلی و مهاجرت است. اکثر دانشگاه‌ها و کارفرمایان اروپایی، آزمون آیلتس را برای سنجش دانش زبانی دانشجویان و کارمندان قبول دارند. در همین راستا، با اینکه آیلتس یک آزمون پیچیده و چالش برانگیز است بیشتر مردم دوره های آیلتس را می‌گذرانند و در امتحان اصلی آن شرکت می‌کنند. اما در ادامه می‌خواهیم شما را با تمام قسمت‌های آزمون آیلتس، آزمون ماک آیلتس و ثبت‌نام آیلتس آشنا کنیم.

آزمون آیلتس

آیلتس را از کجا شروع کنید؟

پروسه آیلتس برای هر فردی کاملا متفاوت است و به همین خاطر نمی خواهیم شما را مجاب کنیم تا از الگوی مشخصی پیروی کنید. به این دلیل که برخی افراد سطح خوبی در زبان انگلیسی دارند و اغلب ترجیح می‌دهند در دوره‌های آیلتس در موسسه شرکت نکنند. بنابراین، مطلبی که در این قسمت به شما ارائه می‌کنیم، کاملا به شخص بستگی دارد.

۱٫مرحله اول: تعیین سطح آیلتس

اگر فکر می‌کنید به تعیین سطح زبان نیاز دارید حتما برای آن اقدام کنید. تعیین سطح دوره‌های آیلتس مانند امتحان آزمایشی آیلتس یا همان آزمون ماک آیلتس است. در این آزمون تعیین سطح بدون هیچ نگرانی می‌توانید سطح زبان خود را بسنجید و مطمئن شوید جایگاه شما کجاست. اگر هم فکر می‌کنید نیازی به تعیین سطح ندارید و وضعیت دانش زبان انگلیسی خود را می‌دانید این مرحله را رد کنید.

تعیین سطح یکی از بهترین کارهایی است که در قدم اول برای جلوگیری از ایجاد سردرگمی و چالش باید انجام دهید. زمانی که بدانید در کجای داستان زبان انگلیسی قرار گرفته‌اید، چند قدم جلوتر خواهید بود. بعد از اینکه کارنامه تعیین سطح آیلتس را موسسه دریافت کردید، آموزشگاه به شما سطح و کلاسی که باید در آن شرکت کنید را ارائه می‌کند.

۲٫مرحله دوم: ثبت‌نام در دوره‌های آیلتس

اینکه در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کنید یا خیر، کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. برخی ترجیح می‌دهند به صورت خودخوان آیلتس را ادامه دهند، بعضی دیگر معلم خصوصی می‌گیرند و دیگران در کلاس‌های حضوری آیلتس شرکت می‌کنند. هیچ‌کدام از این مسیرها اشتباه نیست. شما تنها باید نوع و روش مطالعه زبان خود را بدانید و مطمئن باشید با آن روش نتیجه مطلوب را می‌گیرید.

شایان ذکر است که اگر بعد از تعیین سطح در کلاسی که آموزشگاه برای شما انتخاب کرده شرکت کنید، مزایای دوره‌های حضوری بیشتر خواهد بود. زمانی که در جمع و در کنار هم‌کلاسی ها ۴ مهارت مهم آیلتس را یاد می‌گیرید، روند سریع‌تری را طی می‌کنید. به خصوص زمانی که حرف از اسپیکینگ و رایتینگ می‌شود، محیط رقابتی موجب شده انگیزه بیشتری برای پیشرفت داشته باشید. فراموش نکنید آزمون و خطا در مقابل استاد و هم‌کلاسی ها اعتماد به نفس ما را بیشتر می‌کند و در امتحان اصلی این اعتماد به نفس تاثیر زیادی روی نتیجه امتحان می‌گذارد.

۳٫مرحله سوم: پشتکار در کلاس‌ها

توصیه مهمی که در این بخش برای شما داریم، عزم راسخ و پشتکار است. اگر به معنای واقعی تصمیم دارید آزمون آیلتس را بدهید و کارنامه آن را در کمتر از یک سال در دست داشته باشید، پافشاری و پشتکار دو امر مهم هستند. اگر هنوز برای آیلتس دو دل هستید و از سر خوشی می‌خواهید در این کلاس‌ها شرکت کنید، پیشنهاد ما این است که این کار را نکنید. آیلتس آزمونی جهانی و مهمی است؛ علاوه بر این قیمت دوره‌های آیلتس و آزمون‌های آیلتس بسیار زیاد است. در نتیجه این دوره‌ها و آزمون آیلتس برای کسانی که برای مهاجرت کاری یا دانشجویی قصد جدی دارند، مناسب خواهد بود. در غیر این صورت باید در کلاس‌های عمومی زبان انگلیسی شرکت کنید.

اما کسانی که می‌خواهند کمتر از یک سال یا در حدود یک سال دیگر کارنامه آیلتس با نمره خوب داشته باشند، پیوستگی در کلاس‌ها و یادگیری مهم‌ترین نکته است. طول دادن کلاس‌های آیلتس یا یکی در میان شرکت کردن در دوره‌ها، کمکی به شما نمی‌کند و حتی ممکن است نمرات آیلتس شما افت کند. در نتیجه، به محض اینکه دوره شما تمام شد و امتحان آن دوره را با موفقیت گذراندید، باید در دوره‌های بعدی نیز شرکت کنید. رمز موفقیت در آیلتس تکرار، پشتکار و پیوستگی است.

۴٫مرحله چهارم: آزمون ماک آیلتس

این مرحله کاملا انتخابی بوده و به فرد بستگی دارد. اما توصیه ما این است که حتی شده برای یک بار در آزمون ماک آیلتس ثبت‌نام کنید. این آزمون کمک زیادی به شما می‌کند تا با حال و هوای امتحان اصلی آیلتس آشنا شوید. یکی دیگر از وجه‌های مهم آزمون ماک آیلتس ، آشنایی با سوالات و ۴ مهارت اصلی لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است. هر چه سعی کنید آزمون ماک بیشتری بدهید، جو و شرایط امتحان آیلتس برایتان ملموس‌تر می‌شود و اعتماد به نفس بیشتری دارید.

از طرفی هم لازم است بدانید سوالات ماک، تنها برای آشنایی شما با موقعیت امتحان اصلی است و به هیچ وجه کاملا به سوالات امتحان شباهتی ندارد. اگر می‌خواهید در شرایطی شبیه به آیلتس خود را بسنجید و بدانید در امتحان آیلتس چگونه عمل می کنید، ماک بدهید. آزمون ماک را می‌توانید در حین شرکت در دوره‌های آیلتس بدهید یا سه تا چهار ماه مانده به امتحان اصلی شرکت کنید. سعی کنید ۳ تا ۴ بار این آزمون آزمایشی را بدهید؛ زیرا به طور ویژه‌ای نقاط ضعف و قوت شما را نشان می‌دهد و می‌توانید تا روز امتحان اصلی روی آنها کار کنید.

آموزش آیلتس

۵٫مرحله پنجم: زمان نزدیک به امتحان و خودخوانی

رسیدیم به مرحله مهمی که حتی از دوره‌های زبان انگلیسی نقش مهم‌تری در موفقیت شما ایفا می‌کند. بعد از اینکه کلاس‌های زبان انگلیسی تمام شد، باید به فکر چند ماه خودخوانی در خانه باشید. البته تعداد ماه‌ها و مدت زمانی که به سلف استادی اختصاص می‌دهید به سطح و انتخاب خودتان وابسته است. برای مثال برخی بعد از اینکه دوره‌های آیلتس را تمام کردند بعد از یکی دو ماه سریع برای آزمون اصلی ثبت‌نام می‌کنند. بعضی اوقات هم فرد ترجیح می‌دهد چندین ماه را در خانه به سلف استادی بپردازد. هیچ کدام از این مسیرها اشتباه نخواهد بود، شما تنها باید روش مطالعه خود را کشف کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر سطح نمراتی که در تست‌های کمبریج می‌زنید بالاست، سه تا چهار ماه را به شکل خودخوان جلو بروید و بعد آزمون اصلی را بدهید. اما اگر هنوز سطح قابل قبولی از نمرات را کسب نمی‌کنید، باید مدت زمانی بیش از ۴ - ۵ ماه را برای خودخوانی اختصاص دهید.

۶٫روز امتحان آیلتس

حال رسیدید به روزی که مدت‌ها در انتظار آن بودید. نگران نباشید، خیلی روز عجیبی نیست اگر دست پر سر امتحان حاضر شوید. قرار است در این روز هر چیزی که ماه‌ها برایش زحمت کشیدید و انرژی خود را برایش گذاشتید روی برگه یا صفحه کامپیوتر پیاده کنید. چند روز قبل از امتحان خوب استراحت کنید، به خودتان اهمیت دهید و آرامش خود را حفظ کنید. این را بدانید که شما تمام انرژی، وقت و تلاش خود را برای این امتحان گذاشتید. سر امتحان قبل از اینکه امتحان شروع شود، نفس‌های عمیق بکشید و خودتان را باور داشته باشید.

مطمئن باشید تمام زحمات شما نتیجه می‌دهید و آزمون آیلتس را با موفقیت پاس می‌کنید. ما نمی‌خواهیم به شما امید واهی بدهیم، اما فراموش نکنید که هیچ تلاش و پشتکاری بی‌جواب نمی‌ماند و نمره دلخواه خود را از آیلتس می‌گیرید.

نکات مهم در مورد ثبت نام آیلتس

۱٫اطمینان از ثبت‌نام آزمون آیلتس

نکته مهمی که قبل از ثبت ‌نام آیلتس باید بدانید، اطمینان از ثبت‌نام است. صحیح‌ترین راه این است که هر وقت از سطح نمرات آیلتس اطمینان داشتید بعد برای شرکت در آزمون اصلی اقدام کنید. همین امر در اعتماد به نفس شما تاثیر زیادی دارد. زمانی که بدون در نظر گرفتن نمرات ۴ مهارت آیلتس آزمون اصلی را می‌دهید، نتیجه‌ای که می‌خواهید را نمی‌گیرید. همین امر موجب شده سر امتحان استرس و نگرانی بیشتری را تجربه کنید.

به همین دلیل است که اصرار داریم چند بار آزمون ماک را بدهید و زمانی که نمرات خود را مشاهده کردید، بعد برای آزمون اصلی تصمیم بگیرید. ماک موجب شده مسیر شما برای شرکت در آزمون اصلی باز شود و تصمیم درستی بگیرید. یا با استاد زبان خود در این مورد مشورت کنید تا دید بازتری داشته باشید.

۲٫آیلتس یکی از گران‌ترین آزمون‌های بین‌المللی

آیلتس یک آزمون گران و پیچیده است. به طور قطع دلتان نمی‌خواهد آزمون به این گرانی را بدهید و سپس نمره دلخواهتان را کسب نکنید. بنابراین، در مورد ثبت‌نام آیلتس هوشمندانه فکر کنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

۳٫کدام ماژول آیلتس برای شما مناسب است

همانطور که می‌دانید آیلتس دارای دو ماژول جنرال و آکادمیک است. ماژول جنرال برای کسانی است که می‌خواهند برای کار یا زندگی به خارج از کشور مهاجرت کنند. ماژول آکادمیک هم همان‌طور که از نامش پیداست برای ورود به دانشگاه و محیط‌های آکادمیک لازم است. قبل از اینکه شروع به خواندن آیلتس کنید، باید ماژول خود را با قاطعیت پیدا کنید. زیرا در برخی از مهارت‌ها تفاوت هایی بین ماژول جنرال و آکادمیک وجود دارد.

چرا آزمون آیلتس تا این حد مهم شده است؟

آزمون آیلتس زبان آموزان را در چهار مهارت گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن ارزیابی می‌کند. جالب اینجاست که آزمون دارای سیستم قبولی یا شکست نیست. شما در مقیاس ۰ تا ۹ رتبه بندی می شوید و در اصل ۹ کاربر متخصص انگلیسی هستند. اما اینکه چرا این آزمون در سال‌های اخیر تا این حد پر اهمیت شده، در ادامه جواب سوال شما را می‌دهیم.

۱٫ورود به دانشگاه‌های اروپا و آمریکا

این آزمون به شما کمک می‌کند تا وارد دانشگاه‌های بین‌المللی شوید و یکی از مدارک بسیار مهمی که در بین مدارک دانشگاه‌های خارجی مشاهده می‌کنید، آیلتس است. نمره‌ای که دانشگاه‌ها برای امتحان در نظر می‌گیرند بسته به رشته متفاوت است. برخی رشته‌ها نمره ۶ آیلتس و برخی بالای ۷ را برای پروسه پذیرش دانشگاه می‌خواهند. داشتن مدرک آیلتس فرصت‌های زیادی را برای شما به همراه دارد. اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های انگلستان یا ایرلند تحصیل کنید، این آزمون انگلیسی چیزی است که شما به آن نیاز مبرم دارید. به عنوان مثال، برای ورود به دانشگاه منچستر باید نمره آیلتس ۶ یا بالاتر داشته باشید.

۲٫دقیق‌ترین آزمون زبان انگلیسی

آزمون آیلتس یکی از دقیق‌ترین آزمون‌هایی است که برای زبان انگلیسی برگزار می‌شود. آیلتس داوطلبان را در مورد گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن ارزیابی می‌کند و با توجه به ماهیت دقیق این آزمون، می‌توانید مطمئن باشید که سطح و توانایی واقعی شما در زبان انگلیسی به چه میزان است. در نتیجه در بین تمام آزمون‌های معتبر دنیا، آیلتس انتخاب بهتری خواهد بود.

آموزشگاه آیلتس

۳٫به طور گسترده در دسترس است

از ایران تا آمریکا و از تهران تا شیراز این امتحان را به طور گسترده برگزار می‌کنند. یکی از مزایای خوبی که این آزمون دارد، تعداد بالای موسسه‌هایی است که این امتحان را به طور حرفه ای پوشش می‌دهند. به یاد داشته باشید مسئله امتحان یک طرف و شرکت در دوره‌های آیلتس امر حائز اهمیتی است. البته که برای شرکت در آزمون و کسب نمره مورد نیاز، یک دوره آمادگی ضروری است و بدون شرکت در دوره ویژه آیلتس شرکت در امتحان مسیر درستی نخواهد بود.

کلام آخر

در این مطلب کامل در مورد آیلتس صحبت کردیم و اطلاعات ویژه‌ای را در اختیار شما قرار دادیم. اکنون می‌دانید آزمون آیلتس در سطح جهانی چقدر اهمیت دارد و اکثر دانشجوها و کارمندان برای مهاجرت در دوره‌های آیلتس و سپس در امتحان آیلتس شرکت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.