خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۸۶۵۴

هزارمین واگن مترو در واگن‌سازی تهران تولید شد

هزارمین واگن مترو در واگن‌سازی تهران تولید شد

مدیرعامل واگن‌سازی تهران از تولید هزارمین واگن مترو در این مجموعه خبر داد و گفت: در یک بازه زمانی ۵ ساله میزان داخلی‌سازی واگن را به ۵۵ درصد افزایش می‌دهیم.

مجتبی گلشنی، اظهار کرد: واگن سازی تهران سال 1382 تاسیس شد و در 15 سال اخیر در دو حوزه تولید واگن مترو و نگهداری و تعمیرات این واگن‌ها فعالیت داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: در حوزه اول تاکنون توانسته‌ایم 1000 دستگاه واگن برای مترو تهران تولید شود که در دست بهره‌برداری است. حدود 100 واگن نیز برای خط 2 مترو مشهد تولید شده که در آنجا نیز این واگن‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

وی با بیان این‌که در حوزه نگهداری و تعمیرات نیز تمامی واگن‌های مترو تهران توسط واگن‌سازی تهران انجام می‌شود،‌ افزود: در این بخش تعمیرات دوره‌ای 30 هزار کیلومتر،‌60 هزار کیلومتر و همچنین بازسازی اساسی (اورهال) واگن‌ها را هم انجام می‌دهیم. تمام تلاش ما این است که با استفاده از متخصصان داخلی این صنعت کاری کنیم تمام واگن‌ها با شرایط کیفی بهینه در خدمات‌رسانی به شهروندان آماده به کار باشند.

مدیرعامل واگن سازی تهران با اشاره به بومی‌سازی واگن‌ها نیز گفت:‌ در شرایط فعلی 30 درصد واگن‌ها را در ایران می‌سازیم،‌بر اساس برنامه افزایش بومی‌سازی واگن‌ها را در دستور کار داریم. در این راستا در قرارداد اخیر با وزارت کشور که تولید 630 واگن است بنا داریم بومی‌سازی را به 55 درصد برسانیم.

گلشنی با بیان این‌که در یک بازه 5 ساله با احتساب مراحل طراحی و تست به این میزان داخلی‌سازی واگن می رسیم، افزود: این کا با استفاده از منابع مالی فاینانس عملیاتی می شود.

وی با یادآوری این‌که هیچ واگن‌سازی در دنیا تمام اجزا واگن را خودش نمی‌سازد، اظهار کرد:‌ یک سری از قطعات و اجزای اصلی واگن‌ را خودش می‌سازد و بقیه تجهیزات را از سایر شرکت‌ها تامین می‌کند. بنابراین لزومی ندارد 100 درصد واگن را بسازیم و با روال عادی دنیا عمل می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.