کد مطلب: ۷۱۵۲۰۹

دستمزد پایین خدمات مهندسی ساخت و ساز را از کیفیت انداخت؟

دستمزد پایین خدمات مهندسی ساخت و ساز را از کیفیت انداخت؟

ساخت و ساز در همدان در نیمه نخست سال جاری نسبت به بازه مشابه سال قبل رکود داشت اما نسبت به باقی استان‌ها فعال‌تر بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شراره عبازاده، محمد یونسیان در رابطه با تسریع درصدور پروانه ساختمانی برای تسهیل در فضای کسب و کار صنعت ساختمان استان همدان، افزود: شهرداری های استان در حال پیگیری مداوم و جدی برای الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه ساختمانی هستند که در این راستا نتایج خوبی هم حاصل شده است.

به نقل از چابک‌آنلاین، وی، بااشاره به اینکه در استان همدان موضوع دو نقشه ای در فرایند صدور پروانه ساختمانی منسوخ شده است، گفت: هرگونه ساخت و ساز باید براساس نقشه تایید و درج شده در پروانه ساختمانی صورت بگیرد که سازمان نظام مهندسی استان گرچه عزم جدی برای پیگیری تخلفات در این زمینه دارد اما مستلزم همکاری بهتر سایر ارگان ها در این زمینه است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان، با تاکید بر اهمیت به کارگیری مجری ذیصلاح در کیفیت ساخت وساز، گفت: قانون مجری ذیصلاح از ۸۳ در استان همدان اجرایی می شود و به وضوح شاهد رشد کیفیت ساخت و سازها در این استان هستیم ضمن اینکه قانون مقررات ملی ساختمان نیز صدور پروانه ساختمانی بدون درج نام مجری ذیصلاح را تخلف شمرده است.

یونسیان، تاکید کرد: دستیابی به صنعت ساختمان پیشرو به عنوان بسترسرمایه گذاری ملی مطمئن، مستلزم حمایت از جامعه مهندسی در قبال اجرای قوانین و مقررات ملی در تمام زمینه های طراحی، اجرا، نظارت ، آزمایشگاه ها و کنترل های مورد نیاز برای ساخت و ساز است.

وی، با بیان اینکه سهم دستمزد خدمات مهندسی از هزینه های ساخت در بهترین حالت،۳ تا ۴ درصد است، گفت: در صورتی که جامعه مهندسی برای اجرای قوانین و مقررات ملی پشتوانه داشته باشند و بتوانند به نحو احسن به فعالیت های خود بپردازند، کیفیت و عمر ساختمان‌های کشور بالا خواهد رفت و مانع اتلاف سرمایه های ملی در این زمینه خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.