کد مطلب: ۷۱۰۷۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هزینه خرید وام مسکن چقدر است؟ / اوراق تسه ارزان شد!

هزینه خرید وام مسکن چقدر است؟ / اوراق تسه ارزان شد!

با روند نزولی بازار سرمایه، قیمت اوراق تسه در بازار سرمایه کاهش یافته و کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. با وجود این کاهش هزینه خرید وام مسکن برای مجردها و متاهلین چقدر شد؟

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، یکی از مهم‌ترین نیازها برای دریافت وام مسکن، خرید اوراق مسکن یا همان اوراق تسه است. این اوراق مدت‌هاست که بالای ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و لت آن نیز استقبال مردم از این ارواق است.

در دو ماه اخیر بورس ریزش سنگینی را تجربه کرد اما اوراق تسه همچنان روند صعودی داشت و در هفته اخیر با توجه به وضعیت بازار سرمایه قیمت این اوراق با روندی بسیار آرام کاهش یافته است.

در هفته اخیر قیمت اوراق تسه (وام مسکن) در محدوده ۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه سال گذشته ۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان، در اردیبهشت ماه ۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان و در خردادماه ۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند.

هزینه خرید وام مسکن چقدر است؟

مجردهای تهرانی می‌توانند ۲۸۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان نیز وام جعاله است. برای دریافت این وام ۲۰۰ میلیونی تومانی باید ۴۰۰ برگه تسهیلات یا ارواق مسکن خرید که با میانگین ۹۹ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ عدد با ملبغ ۱۵ میلیون و ۸۵۶ تومان خرید کنند که در مجموع هزینه خرید اوراق مسکن به ۵۵ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان که شامل ۲۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن برای هر فرد (مجموعا ۴۰۰ میلیون تومان) و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله بگیرند. در نتیجه زوجین تهرانی باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن با هزنیه آن حدودا ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود و به همراه هزینه ۱۵ میلیونی و ۸۶۵ هزار تومانی وام جعاله که آن هم ۱۶۰ ورقه است در نهایت این زوجیم باید ۹۵ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان برای دریافت تسهیلات مسکن پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۶۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پرداخت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.