کد مطلب: ۵۶۵۴۷۸

رشد ۳۱ درصدی هزینه‌ زندگی/ هزینه مسکن در تهران، یک سوم درآمد خانوار

رشد ۳۱ درصدی هزینه‌ زندگی/ هزینه مسکن در تهران، یک سوم درآمد خانوار

معاون مرکز آمار از شاخص هزینه‌ها و درآمد‌های خانوار‌ شهری در سال گذشته خبر داد. به گفته این مقام مسئول، هزینه مسکن در شهر تهران، ۳۷ درصد از درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شکوفه قصوری، معاون دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار با اشاره به انتشار شاخص درآمد و هزینه‌های خانوار شهری و روستایی گفت: متوسط هزینه یک خانوار شهری در سال گذشته برابر ۶۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که این رقم در ماه چیزی معادل پنج میلیون و ۱۷۵ هزار تومان می‌شود. این رقم نشانگر رشد ۳۱ درصدی هزینه‌ها نسبت به سال ۹۸ است.

وی افزود: همچنین متوسط هزینه یک خانوار روستایی در سال ۹۹ برابر ۳۴ میلیون تومان است که این رقم در ماه معادل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود و بیان گر رشد ۳۰ درصدی هزینه‌ها نسبت به سال ۹۸ است.

میزان درآمد سالانه خانوارها

او درباره درآمد هم گفت: در سال ۹۹ درآمد‌های سالانه خانوار‌ شهری ۷۴ میلیون و۶۰۰ هزار تومان و در مناطق روستایی هم ۴۲ میلیون تومان بوده است و درآمد‌های خانوار‌های شهری از هزینه‌ها بالاتر بوده است. در مورد خط فقر هیچ اظهار نظری نمی‌شود و بر عهده سازمان تامین اجتماعی است و البته در این خصوص کار‌های پژوهشی صورت گرفته و در حال انجام است، اما هنوز به نتیجه نرسیده است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

هزینه مسکن در تهران، یک سوم درآمد خانوار

قصوری که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، بیان کرد: هزینه مسکن در شهر تهران ۳۷ درصد از درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر من که خیلی بیشتره از ۳۰ درصد!

  • سرباز ولایت

    باز در این شرایط جنگ اقتصادی درصد بسیار پایینی است و نشان می دهد که اقدامات جهادی موثری توسط مدیران توانا و هوشمند کشور صورت گرفته و آمریکا و غرب روسیاه شدند. با چند سال مقاومت مردمی، این عدد حتی بسیار پایینتر آمده و زبانزد جهان خواهیم شد. زنده باد بسیج مقاومت مردمی.