کد مطلب: ۷۲۹۹۹۳

هزینه های درمان رکورددار تورم شد

هزینه های درمان رکورددار تورم شد

بنا بر گزارش مرکز آمار ایران، در آبان ماه امسال مسکن و درمان بیشترین افزایش هزینه‌ را نسبت به ماه قبل ثبت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران روند رشد یک‌ماهه قیمت‌ها در آبان نشان می‌دهد، هزینه‌های «بهداشت و درمان» و «مسکن» در میان اقلام غیرخوراکی و هزینه‌های مربوط به «میوه و خشکبار» در میان اقلام خوراکی بیشترین نرخ تورم ماهانه را به خود اختصاص داده‌اند.

به نقل از اتاق ایران آنلاین، همچنین مقایسه نرخ تورم در میان خانوارهای شهری و روستایی نیز نشان می‌دهد در مجموع خانوارهای روستایی تورم بالاتری در میان اقلام خوراکی و غیرخوراکی تجربه می‌کنند.

اگرچه در آبان هزینه میوه و خشکبار نزدیک به 4 درصد در کل کشور نسبت به مهرماه رشد داشته اما این رقم در میان خانوارهای شهری 3.2 درصد و در خانوارهای روستایی بیش از 7 درصد بوده است.

همچنین در میان اقلام غیرخوراکی هم هزینه‌های بهداشت و درمان در کل کشور در آبان 4 درصد نسبت به مهر افزایش داشته که این افزایش باز هم در میان خانوارهای روستایی بیشتر بوده و به 4.3 درصد رسیده است. هزینه‌های مسکن و اجاره نیز وضعیت مشابهی دارد. به گونه‌ای که افزایش هزینه‌های اجاره در کل کشور و در میان خانوارهای شهری 3.7 درصد بوده اما در میان خانوارهای روستایی 4 درصد است. همچنان که هزینه‌های آموزش، پوشاک و تفریح و فرهنگ نیز در میان خانوارهای روستایی افزایش بیشتری داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.