کد مطلب: ۲۹۰۰۹۲

هزینه هزار و ۶۳ میلیارد تومانی نفت در مناطق محروم نفت خیز

هزینه هزار و ۶۳ میلیارد تومانی نفت در مناطق محروم نفت خیز

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز گفت: تاکنون هزار و ۶۳ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت هزینه شده است.

عبدالحمید امامی مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در نشست خبری با بیان اینکه اولین مؤلفه لازم برای تاسیس یک مجموعه صنعتی، توجه به بخش‌های محیط زیستی است که این مؤلفه به شدت در صنعت نفت مورد توجه است، گفت: در نتیجه احداث یک مجموعه صنعتی در یک منطقه شاهد افزایش اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم هستیم، از سویی دیگر درآمد منطقه صنعتی به دلیل دریافت عوارض‌های شهرداری و سایر بخش‌های تجاری افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز،امامی با اشاره به اینکه وجود صنعت و پروژه‌های نفتی در یک منطقه می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگ منطقه موردنظر شود، ادامه داد: طبیعتا با حضور نیروی انسانی تحصیلکرده در یک منطقه شاهد ارتقای سطح فرهنگی هستیم اما به هر حال هر فعالیت صنعتی عوارض و آلودگی‌هایی در پی دارد که تنها محدود به مسائل زیست محیطی نیست بلکه دامنه اجتماعی منطقه را نیز می‌تواند دربر گیرد.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون سه همایش در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت با حضور وزیر نفت برگزار شده است که نشان از اهمیت ویژه این مقوله برای صنعت نفت دارد، این در حالی است که طبق قانون، وزارت نفت سه درصد از درآمدهای نفتی و گازی خود را باید به بخش مسئولیت اجتماعی خود در مناطق محروم و کمتر بهره یافته از رفاه اختصاص دهد.

امامی اظهارداشت: وزارت نفت این سه درصد را طبق برنامه ریزی و اولویت‌بندی و در برخی موارد با کمک وزارت راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و … عملیاتی می‌کند.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز میزان هزینه‌ای که سال گذشته در مناطق محروم مورد مسئولیت صنعت نفت است را ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود امسال همین مقدار و شاید کمی بیشتر در این حوزه هزینه شود.

به گفته وی، از سال ۹۵ تاکنون ۸۱۵ پروژه در بخش محرومیت زدایی در مناطق نفت‌خیز تعریف شده که به کل این پروژه ها ۲ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان بودجه تعلق گرفته که از این میزان تاکنون هزار و ۶۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.