کد مطلب: ۱۴۳۹۴۴

هزینه ۱۱ هزار میلیاردی وزارت بهداشت برای ساخت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی

هزینه 11 هزار میلیاردی وزارت بهداشت برای ساخت 21 هزار تخت بیمارستانی

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به برخی انتقادات نسبت به وزارت بهداشت مبنی بر اینکه طرح تحول نظام سلامت بیشتر به حوزه درمان توجه کرده است، گفت: برخی به ناحق وزارت بهداشت را متهم می‌کنند که به حوزه بهداشت توجه کمتری کرده است، اما باید بگویم که بیشترین کار در این حوزه از ابتدای انقلاب تاکنون در دولت یازدهم انجام شده است.

مهندس امیر ساکی در نشست خبری وزارت بهداشت با اشاره به طرح ساخت 21 هزار تخت بیمارستانی، گفت: قرار بود در قالب 441 پروژه، 21 هزار تخت بیمارستانی ایجاد شود که تاکنون از این تعداد عبور کرده‌ایم و 25 هزار و 440 تخت ساخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به وزارت بهداشت مبنی بر اینکه طرح تحول نظام سلامت بیشتر به حوزه درمان توجه کرده است، گفت: برخی به ناحق وزارت بهداشت را متهم می‌کنند که به حوزه بهداشت توجه کمتری کرده است اما باید بگویم که بیشترین کار از ابتدای انقلاب تاکنون در دولت یازدهم انجام شده است؛ به طوری که 30 هزار واحد بهداشتی اعم از خانه بهداشت، محل اقامت پزشک و… داشتیم که در این دوره 17 هزار واحد بهداشتی تعمیرات اساسی شد و تا امروز به 4 هزار و 415 واحد بهداشتی ساخته شده که از این میزان 3 هزار و 400 واحد خانه بهداشت، 365 مرکز روستایی و 750 واحد محل زیست پزشک بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با بیان اینکه 6636 واحد بهداشتی نیز در حال ساخت است، گفت: تا آخر تیرماه 1600 واحد آماده بهره‌برداری می‌شوند و قرار است تا پایان سال هم همه آنها به بهره‌برداری برسند؛ این در حالی است که در دوره‌های گذشته سالانه 200 واحد بهداشتی ایجاد می‌شد.

ساکی افزود: بنابراین علاوه بر توجه به زیرساخت‌های درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت، به حوزه بهداشت نیز توجه زیادی شده است. در طرح هتلینگ نیز توانسته‌ایم دو میلیون متر مربع از فضای بیمارستان‌های موجود را بهسازی کنیم.

وی با اشاره به طرح بهسازی اورژانس‌های بیمارستانی، گفت: ما در این طرح اورژانس‌های بیمارستانی تروما و ریفرال کشور را که بیشترین مراجعه بیماران اورژانسی را دارند، شناسایی کردیم که از میان 570 بیمارستان، 122 اورژانس بیمارستانی را شامل می‌شد که 70 درصد مراجعین و بیماران اورژانسی را پذیرا بودند و بهسازی آنها را آغاز کردیم و بر این اساس می‌بینیم که 70 درصد مشکلات اورژانس‌های بیمارستانی حل شده است.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درباره هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی، گفت: هر تخت بیمارستانی 300 میلیون تومان هزینه در بر دارد که با تجهیز آن 500 میلیون تومان می‌شود. بنابراین ساخت تخت‌های بیمارستانی در طی این مدت حدود 11 هزار میلیارد تومان هزینه برده است.

ساکی گفت: از 21 هزار تختی که قرار بود ساخته شود، 16 هزار تخت برای بیمارستان‌های جدید بوده است و 330 پروژه ساخت بیمارستان‌های جدید هم داشته‌ایم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.