کد مطلب: ۵۳۶۴۳۳

هشدار رئیسی به بانک‌های تملک‎‌کننده کارخانه‌ها و کارگاه‌ها

هشدار رئیسی به بانک‌های تملک‎‌کننده کارخانه‌ها و کارگاه‌ها

رئیس قوه قضاییه با صدور دستور اجرای طرح پایش بنگاه‎‌های تولیدی تعطیل و نیمه‎‌تعطیل در کشور، تأکید کرد: اقدام کسانی که با گرفتن واحدهای تولیدی و تعطیل کردن آن و بیکار کردن صدها کارگر، تجهیزات و اراضی این کارخانه‎‌ها و کارگاه‌‎ها را فروخته و یا دنبال این کار هستند، خیانت و قابل تعقیب است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه، به فرازهایی از بیانات مهم روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و رفع موانع آن اشاره کرد و گفت که همه دست‌اندرکاران تقنین و اجرا و قضا باید خود را مخاطب فرامین حکیمانه رهبری و ملزم به اجرای آن بدانند.

رئیسی افزود: برای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب در پشتیبانی از تولید، همه کسانی که کارگاه‌‎ها و کارخانه‌‎های واگذار شده را تملک کرده‌اند، موظفند تلاش کنند چراغ تولید در این واحدها روشن و پرفروغ بماند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر کسی یک بنگاه تولیدی را در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی تحویل گرفته، باید به حرکت چرخ‌های تولید در آن مجموعه سرعت ببخشد تا تولید در کشور رونق یابد.

رئیسی در همین راستا به بانک‎‌های تملک‎‌کننده کارخانه‌‎ها و کارگاه‌‎ها هشدار داد که تولید را محور قرار دهند و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‎‌هایی که دارند اجازه ندهند تحت هیچ شرایطی تولید در این واحدها مختل و متوقف شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: بررسی‎‌هایی که در سفرهای استانی داشتیم و گزارش‌‎های واصله حاکی از آن است که ده‎‌ها بنگاه اقتصادی و تولیدی که توسط بانک‌‎ها تملک شده‎‌اند، از رونق افتاده و تعطیل یا نیمه‎‌تعطیل شده‌اند که بانک‎‌ها باید برنامه‌ریزی کنند و این واحدها را به چرخه تولید برگردانند.

وی تصریح کرد: اقدام کسانی که با گرفتن واحدهای تولیدی و تعطیل کردن آن و بیکار کردن صدها کارگر، تجهیزات و اراضی این کارخانه‎‌ها و کارگاه‎‌ها را فروخته و یا دنبال این کار هستند، خیانت و قابل تعقیب قانونی است.

رئیس دستگاه قضا گفت: اقدامات کسانی که دنبال سوءاستفاده از امکانات و اراضی واحدهای تولیدی هستند، قابل گذشت نیست و دادستان‌ها و بازرسان با همکاری دولتی‎‌ها موضوع را به‎‌طور جدی دنبال کنند و مانع از چنین اقداماتی شوند.

رئیسی با بیان این‎که تولید برای ما مسأله محوری است، به همکاران قضایی و نظارتی دستگاه قضا تأکید کرد حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌‎گذاران در بخش‌‎هایی که خصوصی‎‌سازی شده و رفع موانع و مشکلات آن‌ها را در دستور کار قرار دهند.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای رئیسی تو رو خدا به داد سهام دار ها برسید