کد مطلب: ۲۱۵۶۳۷

هشدار صنعت نفت آمریکا به تعرفه‌های فولاد ترامپ

هشدار صنعت نفت آمریکا به تعرفه‌های فولاد ترامپ

صنعت نفت آمریکا به دونالد ترامپ هشدار داد که تعرفه‌های فولاد ممکن است رونق انرژی این کشور را به خطر بیاندازد.

صنعت نفت آمریکا به دونالد ترامپ هشدار داد که تعرفه‌های فولاد ممکن است رونق انرژی این کشور را به خطر بیاندازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دن ابرهارت، مدیرعامل شرکت خدمات میدان نفتی «کاناری ال‌ال‌سی» به شبکه سی‌ان‌ان‌مانی گفت: تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ، هزینه فولاد خارجی برای شرکت‌های نفت را که برای همه امور از حفاری تا تولید به خط لوله نیاز دارند، افزایش می‌دهد.

ابرهارت طرفدار ترامپ و موافق سیاست انرژی، قانون مالیات و برنامه اقتصادی دولت وی بوده است اما این مدیر نفتی نسبت به تلاش‌های ترامپ برای احیای صنعت فولاد آمریکا از طریق وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد نگران است.

وی هشدار داد که هزینه‌های بالاتر شرکتش را ناچار خواهد کرد حداکثر ۱۷ درصد از کارکنان آمریکایی خود را اخراج کند.

تولید نفت آمریکا در نوامبر به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کرد و رشد باورنکردنی نسبت به دو سال قبل نشان داد.

ترامپ وعده داده وابستگی آمریکا به نفت خارجی را کمتر کند. با وجود جنجالی که تعرفه تجاری ایجاد کرده است، ترامپ روز سه شنبه با ارسال پیامی در توییتر از پیش بینی‌ها که نشان می دهند آمریکا به زودی بزرگترین تولیدکننده نفت جهان خواهد شد، استقبال کرد.

اما مدیرعامل «کاناری ال‌ال‌سی» معتقد است تعرفه‌های ترامپ به صنعت نفت داخلی لطمه زده و قیمت‌های انرژی را گران‌تر خواهد کرد.

این اظهارات منعکس کننده انتقاد موسسه امریکن پترولیوم است که یک لابی قدرتمند صنعت نفت است. موسسه امریکن پترولیوم هفته گذشته هشدار داد که تعرفه‌های ترامپ در زنجیره تامین سردرگمی و هزینه‌های غیرضروری ایجاد کرده و ممکن است به قیمت از بین رفتن مشاغل دستمزد بالای صنعت تمام شود.

کاخ سفید در این‌باره اظهار نظر نکرد اما یک سخنگوی دولت به اظهارات پیتر ناوارو، مشاور تجاری ترامپ اشاره کرد که تهدید قیمت‌های بالاتر را کم اهمیت شمرد.

ترامپ هفته گذشته زمانی‌که طرح وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم را اعلام کرد، وال‌استریت و حتی مشاوران خود را غافلگیر کرد و اعتراض شرکت‌های آمریکایی را برانگیخت.

امریکن پترولیوم اعلام کرده که صنعت نفت و گاز طبیعی آمریکا برای عمده فعالیت‌هایش به واردات فولاد جهانی متکی است و این فعالیت‌ها شامل حفاری، تاسیسات تولید، خطوط لوله، پایانه‌های گاز طبیعی، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های پتروشیمی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.