کد مطلب: ۶۵۷۷۵۴

گرد و خاک به کشور می‌آید/ وضعیت هوا در روزهای آینده چگونه است؟

گرد و خاک به کشور می‌آید/ وضعیت هوا در روزهای آینده چگونه است؟

سازمان هواشناسی از ورود گرد و غبار به غرب کشور و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار هواشناسی امروز چیست؟ مجددا منتظر آلودگی هوا باشیم؟

به نقل از ایلنا ، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شنبه (۳۱ اردیبهشت) در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و به‌تدریج از اواسط روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک رخ خواهد داد.

یکشنبه و دوشنبه (اول و دوم خرداد) در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

روز دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ خرداد) در برخی نقاط شمال غرب و در سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، شمال شرق و از اواخر وقت در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد.

افزایش آلاینده‌های جوی

روز یکشنبه در جنوب شرق کشور و دوشنبه در شمال غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه نیز با تشکیل توده گرد و خاک روی عراق، گرد و خاک مجدد به نوار غربی کشور منتقل می‌شود و استان‌های واقع در این مناطق را در روزهای دوشنبه و سه شنبه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روز شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس به‌ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران اول خرداد صاف و گاهی غبارآلود همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه (۲ خرداد) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) اهواز با دمای ۴۲ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ در کشور هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سالار

    با عرض سلام واقعا مسعولین مملکت چه استاندارهای ایلام کرمانشاه همدان لرستان کردستان و خوزستان و نمایندهای مجلس در این چند استان کجایین چرادراستی راستی میخوایم مردم رو خفه کنین کجایین چرا اقدامی در مورد گردو خاک نمی کنین واقعا اگه دوستدار مردم هستین و برای مردم کار میکنین خوب حداقل از طرف نمایندگی ایران با کشور عراق هماهنگی بکنین این گردو خاک و بدبختی رو مشکلش حل کنین یا واقعا دوست ندارین و میخوایم مردم طی این چند سال خفه بشیم و این مناطق رها بکنیم و البته همین مناطق مناطق کشاورز رو دامداری و دامپروری ایران هست اگر همین منوال ادامه پیدا کند تمام مناطق ذکر شده تبدیل به بیابان میشه از اون طرف هم مناطق مربوط به دریاچه ارومیه هم با خشکسالی از این منطقه بدتر میشه فقط پیمانه استان های شمالی و قسمت شرق ایران همه داره رو به خشکی میره یعنی اگه مسعولین کاری نکنن فقط از تهران تا دریای خزر از لحاظ آب و هوا باقی میمانه و دیگه هیچ باید بریم سراغ کشورهای دیگه آب و محصولات از اونا با قیمت ءزاف بخریم اگر هم عراق مایل به همکاری نیست ایران با این همه منابع نفت و معدن شن بده اونجا این قسمت رو مالچدپاشی بکنه وگرنه با با دست خودمان این همه مناطق بیابانی که داره میشه ول بکنیم و از این مناطق کوچ بکنیم به سمت کشورهای دیگه و مملکت بی نگهبان و بی مردم دیگه هیچ ارزشی نداره ترا به خدا رحمی به حال مردم کنین این هشدار جدی هست و خواهد بود صد هزاران بار و سلام لطفا نشر بدین این موضوع رو

  • محمد

    ما همدانیم داریم خفه میشیم بخدا 😭😭

  • ناشناس

    بخدا مردم دیگه از بس هی تمیز کردم هی گردوخاک شد اه😬😬