کد مطلب: ۶۱۲۰۹۲

هشدار پوتین به بایدن

هشدار پوتین به بایدن

رئیس‌جمهور روسیه به جو بایدن هشدار داد که اعمال تحریم‌ منجر به گسست کامل روابط بین دو کشور شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کرملین فاش کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به جو بایدن، همتای آمریکایی خود هشدار داده است که اعمال تحریم‌های جدید و "بی‌سابقه" می‌تواند منجر به گسست کامل روابط بین دو کشور شود.

در بحبوحه ادامه تنش‌ها بین مسکو و غرب بر سر اوکراین، پوتین و بایدن طی یک تماس تلفنی در روز پنجشنبه با یکدیگر صحبت کردند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و متحدانش بارها زنگ خطر احتمالی تهاجم روسیه به همسایه خود یعنی اوکراین را به صدا درآورده‌اند. کرملین با رد گمانه زنی ها، ادعای غرب را بی اساس می داند و تأکید دارد که هیچ قصدی برای حمله به بخشی از جمهوری شوروی سابق خود ندارد.

به گفته یوری اوشاکوف دستیار پوتین، بایدن تهدید کرد که تا در صورت افزایش تنش‌ها در امتداد مرز اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه، بخش مالی و صنعت نظامی این کشور اعمال خواهد کرد.

اوشاکوف گفت: اگر واشنگتن این تهدید را دنبال کند، باید برای تیرگی و فروپاشی کامل روابط با مسکو آماده شود.

وی افزود: اگر غرب به هر بهانه‌ای تصمیم به اعمال این تحریم‌های بی‌سابقه بگیرد، می‌تواند منجر به فروپاشی کامل روابط بین کشورهای ما شود و ضربه بسیار جدی به روابط روسیه و غرب وارد شود.

وی در ادامه تاکید کرد که دور جدید تحریم های آمریکا یک "اشتباه بزرگ" خواهد بود که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد، از جمله به خاطر نسل‌های آینده.

در این تماس ۵۰ دقیقه‌ای، پوتین بار دیگر اصول اصلی الزامات امنیتی روسیه را که شامل توقف گسترش ناتو به سمت شرق است، تشریح کرد. بنا بر گزارش‌ها، رهبر روسیه تاکید کرد که هرگونه معامله احتمالی با غرب باید شامل ضمانت‌های الزام آور قانونی برای امنیت روسیه باشد و اوشاکوف خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد بایدن این درخواست را «کاملاً جدی» گرفته است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.