کد مطلب: ۵۳۶۴۱۰

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مزارع هندوانه چراگاه دام شد/ کرایه حمل بیشتر از قیمت هندوانه!

مزارع هندوانه چراگاه دام شد/ کرایه حمل بیشتر از قیمت هندوانه!

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید: بهای هندوانه از کرایه حمل آن ارزان‌تر شده است و در حالی که قیمت هر کیلو هندوانه یک هزار تومان است،بهای حمل هر کیلوگرم هندوانه به یک هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درست در شرایطی که بحران آب در ایران دوباره خبرساز شده است ویدئوها و اخبار متعددی منتشر شده است که از فروش مزارع پیاز و گندم و … به دامداران و برای چرای دام حکایت دارد.

حالا کشاورزان از فروش مزارع هندوانه به دامداران خبر می‌دهند. کشاورزان می‌گویند در شرایطی هندوانه را هزار تومان از کشاورزان می‌خرند که قیمت یک بطری آب معدنی نیم لیتری سه هزار تومان است!

علاوه بر این کشاورزان گزارش دادند که امکان صادرات هندوانه ندارند. چرا که قیمت کرایه حمل و نقل به شکل قابل توجهی گران شده است و صادرات این میوه توجیه اقتصادی ندارد.

کشاورزان از افزایش ۱۲۰ درصدی کرایه حمل و نقل میوه خبر دادند و گفتند بهای هندوانه درجنوب کیلویی هزار تومان است؛ این در حالی است که کرایه هر کیلوگرم هندوانه تا تهران ۱۳۰۰ تومان تمام می‌شود.

در همین زمینه نایب رئیس اتحادیه بارفروشان به تجارت‎‌نیوز گفت: در جنوب کشور هندوانه‌ها خوراک دام شده است. چرا که هندوانه امسال آنقدر ارزان است که در میادین اصلی بار هندوانه روی دست فروشندگان مانده است.

حسن صابری ادامه داد: قیمت هر کیلو هندوانه بین هزار تا دو هزار تومان است، این در حالی که کرایه یک تریلی ۲۰ تنی ۲۷ میلیون تومان آب می‌خورد! یعنی بابت هر کیلو هندوانه هزار و ۳۰۰ تومان کرایه می‌دهیم.

تهاتر هندوانه به جای هزینه کرایه!

او همچنین گفت: گاهی اوقات نرخ کرایه‌ها آنقدر برای فروشندگان گران تمام می‌شود که فروشندگان به رانندگان کامیون پیشنهاد می‌دهند بار هندوانه را به جای نرخ کرایه بردارد و مصرف کنند.

برخی کشاورزان معتقدند به جای اینکه هندوانه‌ها خوراک دام یا در زمین رها شود دولت اقداماتی در راستای صادرات این کالا ترتیب دهد. در این باره نایب رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: صادرات هندوانه آزاد است اما به خاطر افزایش محدودیت‌های کرونایی کامیون ها ۱۵ روز قرنطینه می‌شوند و همین مساله کرایه حمل و نقل آنها را تا سه هزار دلار افزایش داده است تا آنجا که به دلیل افزایش هزینه کرایه حمل و نقل صادرات هندوانه هم کاهش قابل توجهی داشته است!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روزی یک تعمیرکار قفلهای ماشین پژو رو باز کرد وشست وبست. اجرت کارش برای هرچهار قفل بیست تومن میشد واو کارت دستش بود وصد وبیست کشید وگفت دلار بالا رفته. دوروز بعد رفتم پیشش ماشین از روی جک افتاد رو دستش وچهار انگشتش قطع شد .انشاءالله دستان همه شون قطع میشه. فقط صبر

  • ناشناس

    ای کاش این دم و دستگاه صاحب داشت

  • حیدری

    واقعا این انصاف نیست هیچکس به اندازه ی کشاورزها زحمت نمیکشن چرامسئولین یه فکری نمیکنن بحالشون ??

  • فرشید

    چرا این همه اطلاعات غلط میدید من هم ماشین سنگین دارم کرایه جنوبی ترین شهر ایران تا تهران کیلویی ۵۰۰ تومان هست نه ۱۳۰۰ تومان. ضمنا هندوانه سر زمین کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰بار میشه. چرا اطلاعت اشتباه میدید چرا. قطعا دلال هستی و این سایت نامعتبر راه‌اندازی کردی

  • کشاورز ارزوئیه کرمان

    من کشاورزم بد بخت شدم همه زندگیم رفت بیچاره شدم دولت تدبیر امید خدا یا صدام بجایی نمیرسه تو فریادم برس خودت به خانوادم رحم کن

  • ناشناس

    یه چیزی که هیچکه نمیتونه درکش کنه ونمیتونه خودشو بزاره جای کشاورز مثلا همین کشاورز هندوانه 3 ماه تمام هررر روز داره تو زمین جون میکنه تو گرما هزینه پلاستیکی کیلو 40 تومن… بذر دیگه بماند کارگر… تراکتور.. هزار کوفت زهرمار اونموقع میان هندوانه میکنن کیلو هزار آخه چرا باید کشاورز همیشه بدبخت باشه زجر بکشه هیچی نصیبش نشه مگه همین کشاورز نیست داره بیشتر محصولات کشاورزی زحمت میکشه میده تحویل ملت پس چرا نباید راه چاره فکر درستی نباشه که ضرر نکنه دلش خوش باشه که اون بالایی ها راحت میخورن و به فکر نیستن… خدا از آه این کشاورزان نصیب مقصیرین کنه…

  • ناشناس

    کشاورز داره زحمت میکشه بیچاره شده چرا به فریادشون نمی سین ای خداااا کو عدالت

  • ناشناس

    کشاورز همیشه بدبخت….. و بدبخت خواهدماند

  • ناشناس

    گم شین بزارین مردم حرف دلشون بزنن

  • امین

    ما که کار نداریم پول هندوانه بدهیم چه کنیم