کد مطلب: ۱۲۷۱۵۶

هند پیگیری طرح های همکاری در چابهار را کند کرد

هند  پیگیری طرح های همکاری در چابهار را کند کرد

در حالی که پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا تنش ها بین ایران و آمریکا بالا گرفته است، دولت هند به شرکت های این کشور دستور داده تا روند اجرای پروژه های پیشنهادی در منطقه آزاد تجاری چابهار را کند کنند. به گزارش پایگاه خبری ایندیا اکسپرس، در حالی که پس از

در حالی که پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا تنش ها بین ایران و آمریکا بالا گرفته است، دولت هند به شرکت های این کشور دستور داده تا روند اجرای پروژه های پیشنهادی در منطقه آزاد تجاری چابهار را کند کنند.

به گزارش پایگاه خبری ایندیا اکسپرس، در حالی که پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا تنش ها بین ایران و آمریکا بالا گرفته است، دولت هند به شرکت های این کشور دستور داده تا روند اجرای پروژه های پیشنهادی در منطقه آزاد تجاری چابهار ایران را کند کنند تا مبادا مبادلات مالی و ارسال فن آوری این شرکت ها به کشورهای دیگر با مشکل مواجه شود.

اولین پیام وزارت امور خارجه هند به شرکت تولید کننده مواد و کودهای شیمیایی راشتیریا ارسال شده و در نوامبر سال گذشته به این شرکت گفته شده تا فهرست شرکای ایرانی اش را کوتاه کند و مطالعات امکان سنجی قوی تری در مورد پروژه احداث کارخانه اوره در ایران انجام دهد و فعالیت های بیشتر در ایران را به حالت تعلیق درآورد.

وزارت امور خارجه هند به سازمان کودهای شیمیایی هند که شرکت راشتیریا تحت نظر آن فعالیت می کند گفته که این سازمان « قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم بیشتر (در مورد فعالیت در ایران) باید مدتی صبر کند.»

این موضع محتاطانه دولت هند منجر به عقب نشینی دهلی نو از توافقنامه بین شرکت ملی آلومنیوم هند (نالکو) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای احداث یک کارخانه گداخت آلومنیوم در منطقه آزاد تجاری چابهار خواهد شد.

پس از لغو تحریم های ایران در ژانویه 2016، دولت هند تلاش ها برای نهایی کردن موافقتنامه توسعه بندر چابهار و پروژه های دیگر در ایران را سرعت بخشیده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.