کد مطلب: ۱۳۳۱۳۶

هواپیماهای هما نقدی خریداری نشده است

هواپیماهای هما نقدی خریداری نشده است

در حالی رویترز مدعی خرید نقدی هواپیماهای نو توسط ایران شده بود که قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تکذیب این ادعا گفت: بر اساس قراردادهای امضا شده برای ورود هواپیماها پیش‌پرداخت‌هایی به کمپانی سازنده پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نیمه ماه جاری رویترز از عدم تامین مالی خرید هواپیماهای نو توسط بانک‌های خارجی خبر داد و مدعی شد ایران پول 3 ایرباس وارد شده به ناوگان را به صورت نقدی پرداخت کرده است.

در خبر رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی اعلام کرد:‌ «به‌دلیل خودداری بانک‌های خارجی از مشارکت در تأمین مالی خرید هواپیماها توسط ایران، دولت این کشور مجبور شده برای 3 ایرباسی که تحویل گرفته است پول نقد پرداخت کند. تهران در حال مذاکره با آژانس اعتبار صادراتی انگلیس برای تسهیل عملیات تأمین مالی قراردادهای خرید هواپیما از شرکت‌های ایرباس و بوئینگ است.»

این خبرگزاری به نقل از فخریه کاشان قام مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده بود: مؤسسه یو.کی. اکسپرت فایننس، (یوکف) آژانس اعتبار صادراتی انگلیس پیشنهاد کرده بود که حداقل به تأمین مالی برخی از هواپیماهای ایرباس ساخته‌شده در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا کمک کند. این مؤسسه همچنین پیشنهاد داده که حمایت‌هایی برای خرید هواپیماهای بوئینگ توسط ایران ارائه دهد. پیشنهاداتی از یوکف دریافت کرده‌ایم که این پیشنهادات در حال بررسی توسط تهران است».

این در حالی است که مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی با تکذیب ادعای رویترز گفت: پول خرید هواپیماهای وارد شده به صورت قسطی پرداخت می‌شود.

اصغر فخریه کاشان اظهار کرد: همان گونه که قبلا نیز اعلام شده، برای خرید هواپیماهای نو وارد شده به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مطابق قراردادهای امضا شده فقط پیش‌پرداخت به کمپانی سازنده پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: قرار نیست هیچکدام از هواپیماها نقدا خریداری شود.

وی ادامه داد: خرید هواپیما از کمپانی‌های ایرباس، بوئینگ و ATR بدون اتکا به منابع دولتی صورت گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.