کد مطلب: ۷۲۲۳۲۹

مشترکان پرمصرف برق مدیریت می‌شوند؟

مشترکان پرمصرف برق مدیریت می‌شوند؟

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر گفت:هدف کنترل‌پذیری قطع برق مشترکان نیست بلکه با مدیریت مصرف برق توجه ویژه به تامین برق پایدار مشترک وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس برنامه تعریف شده در سال آینده دو میلیون مشترک به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد و یکی از اهداف اجرای این طرح مدیریت بار مشترکین پرمصرف در صورت نیاز است.

به نقل از ایسنا، حامد احمدی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت طرح فهام در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک ۸۰۰ هزار کنتور هوشمند در شبکه برق نصب شده که با این اقدام بیش از ۴۰ درصد بار توزیع را می‌توانیم رویت پذیر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امکان رویت‌پذیری حدود ۶۰ درصد بار در سیستم وجود دارد که البته کل آن توسط بخش توزیع صورت نمی‌گیرد، گفت: برنامه ما این است که قریب به دو میلیون کنتور هوشمند را در سال آینده نصب کنیم.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر با بیان اینکه این طرح هم برای مشترکان جدید و هم مشترکان موجود اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: هدف کنترل‌پذیری قطع برق مشترکان نیست. در فرایند کنترل‌پذیری بار، همه مشترکان برق می توانند با اطلاع شرایط مصرف خود، مدیریت مصرف برق را بطور صحیح انجام دهند تا نسبت به صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های برق خود اقدام نمایند. مدیریت مصرف شامل عدم استفاده از تجهیزات پرمصرف در ساعات اوج بار و استفاده از آنها در ساعات دیگر است.

احمدی افزود: اجرای این طرح نه تنها به معنی قطع برق نیست بلکه با مدیریت مصرف برق توجه ویژه به تامین برق پایدار مشترک وجود دارد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر تاکید کرد: برنامه این است که مانند سال گذشته مدیریت مصرف در بارهای عمومی، کشاورزی و صنعتی وجود داشته باشد، به‌طوری که با جابه‌جایی بار شرایطی را ایجاد کنیم که تامین برق دچار مشکل نشود.

به گفته احمدی، هدف این است در تابستان سال آینده نیز مشترکان خانگی و تجاری همانند سال جاری بتوانند بدون مشکل به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند.

وی اعلام کرد: الویت نصب کنتورهای هوشمند برای متقاضیان جدید و مشترکان پر مصرف در بخش خانگی و تجاری بوده و در حوزه کشاورزی، صنعتی و اداری نیز تلاش بر این است که کلیه مشترکان بزرگ کنترل‌پذیر شوند.

احمدی با تاکید بر اینکه با ورود به حوزه هوشمندسازی می‌توانیم مدیریت بار انجام دهیم، گفت: هوشمندسازی و نصب تجهیزات مربوط به آن از جمله کنتورهای هوشمند مزایای متعددی دارند از جمله اینکه با رویت شاخص‌های تامین برق امکان بهبود کیفیت تامین برق مشترک و شناسایی نقاط ضعف شبکه برای همکاران صنعت برق فراهم می شود. همچنین با اطلاع دقیق از میزان مصرف، سرمایه گذاری در صنعت برق هدفمندتر از گذشته خواهد بود. همچنین این طرح امکان اطلاع مشترک از رفتار مصرف برق را نیز فراهم نموده و با این اطلاع‌رسانی و تغییر رفتار مصرف قطعا به اقتصاد خانواده‌ها نیز کمک شایانی می‌شود.

به گفته وی، بر اساس برنامه تعریف شده در صورت تامین منابع مالی در پیک سال آینده نسبت به پیک امسال مشترکان بیشتری مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.