کد مطلب: ۳۲۲۳۳۴

نماینده مردم چابهار در مجلس:

هیچ توجیهی ندارد ۵۶ هزار نفر برق نداشته باشند

هیچ توجیهی ندارد 56 هزار نفر برق نداشته باشند

‌نماینده مردم چابهار در مجلس‌ گفت: هیچ‌ توجیهی ندارد، 56 هزار نفر از مردم منطقه چابهار سال‌ها از خدمت‌رسانی ‌های اولیه دولت از جمله برق‌رسانی محروم باشند.

‌عبدالغفور ایرانژاد اظهار کرد: نصف جمعیت چابهار با جمعیتی بالغ‌بر 56 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر زندگی می‌کنند و یا برق ندارند و یا به‌صورت غیر استاندارد خود را برق‌دار کرده‌اند‌.

به گزارش تجارت‌نیوز،ایرانژاد افزود: هیچ‌ توجیهی ندارد، 56 هزار نفر سال‌ها از خدمت‌رسانی ‌‌های اولیه دولت از جمله برق‌رسانی محروم باشند؛ بعد مجوز برق‌رسانی در سال 96 برایشان صادر شود، با آن وضع‌شان پول امتیاز و خرید و جریمه برق بدهند اما هنوز همان سیم‌کشی‌های غیراستاندارد برق را داشته باشند و عزیزانشان را هم به‌خاطر بی‌تدبیری‌ها و تاخیرها در برق‌رسانی و به‌خاطر سیم‌های لخت روی زمین‌، از دست بدهند‌.

نماینده مردم چابهار در مجلس تصریح کرد: از حدود چهار سال قبل سه هزار و 91 پرونده برای خرید انشعاب برق تشکیل و از اهالی روستای کمب هزینه دریافت شده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و این درحالی است که برق‌رسانی به سایر مناطق حاشیه‌نشین علاوه‌بر کمبی‌ها هم همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

ایرانژاد ادامه داد: اداره برق به ما گفته 53 دستگاه ترانسفرماتور جدید در کمب نصب کرده، ترانسی که به شبکه وصل نیست به چه درد می‌خورد؛ کاملا به وضع کمبی‌ها و دیگر مناطق حاشیه آگاهی داریم و پیگیر مسائل آنها هستیم. امیدواریم بتوانیم برای سایر حاشیه‌نشیان به غیر از کمب هم مجوز برق‌رسانی بگیریم‌.

وی گفت: با توجه به ظلم‌هایی که شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در حق مردم چابهار می‌کند و مبالغ خارج از عرف را با وجود وضعیت ضعیف حاشیه‌نشیان از آن‌ها می‌گیرد، از همراهی کردن آقای همایون حائری خیاوی معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی که 10 آبان ماه به چابهار سفر کردند، پرهیز کردم.

امیدرضا مشهدی مدیر اداره برق چابهار هم روند طولانی اصلاح شبکه برق و برق‌رسانی مطلوب به کمب را ناشی از زمانبر شدن بازگشایی معابر و ایجاد تاسیسات برقرسانی می‌داند و می‌گوید: شرکت توزیع برق در حال نصب تمامی تجهیزات و تاسیسات بر اساس طرح ساماندهی و اخذ حریم در معابر بازگشایی شده است و در صورت همراهی مردم، اعضای شورای اسلامی روستا، دهیاری و همچنین بازگشایی معابر تا پایان سال‌جاری عملیات ساماندهی و برقرسانی به طور کامل به اتمام برسد .

وی درباره برق‌رسانی به بقیه حاشیه‌نشیان چابهار غیراز کمب نیز می‌گوید: فعلا به ما مجوز برق‌رسانی به کمب را دادند؛ در صورتی که به سایر مناطق حاشیه‌نشین هم مجوز برق‌رسانی دهند، ما مشکلی نداریم‌.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان نیز درباره گرفتن مبالغ خارج از عرف از حاشیه‌نشینان برای برقرسانی اعلام کرد: طبق قوانین جاری در کشور آن دسته از مشترکان که‌ نسبت به استفاده از برق غیر مجاز اقدام می‌نمایند می‌بایست بهای برق مصرفی خود را با نرخ آزاد پرداخت نمایند و تخطی از این قانون موجب تخلف برای شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور می‌گردد. این قانون به دور از هر‌گونه استثناء و تفاوت در سراسر کشور یکسان‌ بوده و در استان سیستان و بلوچستان‌نیز بدور از هر گونه تفاوت در شمال و جنوب استان نیز اعمال می‌گردد‌.

در این بیانیه آمده است: مزید استحضار، استفاده غیر مجاز علی رغم احکام ممنوعیت شرعی و قانونی موجب وارد آمدن خسارت در شبکه های توزیع برق و ترانس های‌ منصوبه‌ میگردد که طبق قانون‌ می‌بایست هزینه خسارت از استفاده کنندگان غیر‌مجاز نیز دریافت شود، لذا به جهت شرایط خاص استان و با هماهنگی‌های بعمل آمده تا به هم اکنون هزینه سوختن و معیوب شدن ترانس از مشترکان سراسر استان دریافت نشده است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.