کد مطلب: ۳۴۰۴۰۹

رحمانی مطرح کرد:

هیچ محدودیتی در زمینه صادرات وجود ندارد

هیچ محدودیتی در زمینه صادرات وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور وجود ندارد گفت: اولویت نخست این وزارتخانه حفظ وضع موجود تولید و بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا رحمانی سه‌شنبه شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان، معتمدان و نخبگان این استان در تالار فردوسی زاهدان اظهار کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب حفظ وضع موجود تولید کشور کار جهادی محسوب می‌شود که نیاز به ابلاغیه و بخشنامه ندارد.

وی تاکید کرد: این مهم وظیفه و اولویت نخست همه مسئولان است که باید برای آن تصمیم جدی بگیرند.

وزیر صمت با اشاره به تصمیمات دولت در حوزه تولید گفت: واردات قطعات اولیه تولید بدون ثبت سفارش انجام می‌شود و آزاد است که این موضوع می‌تواند کمک به تولید باشد.

رحمانی با اشاره به اهمیت صادرات گفت: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه مرز آبی و خاکی دارد که هریک از این کشورها میزان قابل توجهی واردات دارند که سهم ایران تنها 2.1 دهم درصد است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که سهم ایران از واردات سالانه 60 میلیارد دلاری پاکستان تنها حدود یک میلیارد دلار است، باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود تا این سهم به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور وجود ندارد، گفت: در صادرات تنها یک ملاحظه داریم و آن هم خروج مواد غذایی و کالاهای اساسی است که ارز دولتی دریافت می‌کنند.

رحمانی به موضوع ثبت سفارش اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته با تفویض ثبت سفارش کالاها به استان‌ها ضمن رضایت‌مندی تجار شاهد روان سازی مبادلات تجاری نیز هستیم.

وی تاکید کرد: در صددیم هر اختیاری که قابل تفویض باشد را با هدف تسریع در انجام امور مربوطه به استانها واگذار کنیم.

بخش معدن سیستان و بلوچستان در اولویت وزارت صمت

وزیر صمت گفت: موضوع معدن در سیستان و بلوچستان جزو اولویت های این وزارتخانه محسوب می‌شود و تاکنون فعالیت‌های اکتشافی بسیار خوبی نیز توسط شرکت‌های دولتی به ویژه در زمینه مس این استان در حال انجام است.

رحمانی گفت: امسال چند ماموریت در سطح وزارتخانه در زمینه نوسازی صنایع، صنوف تولیدی، تامین نقدینگی و صادرات تعریف شده که باید اولویت سیستان و بلوچستان در آنها مشخص شود.

وی با اشاره به اهمیت گسترش کارخانه صنایع بافت بلوچ ایرانشهر گفت: تمامی تجهیزات این کارخانه خریداری شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف و برنامه اصلی این وزارتخانه برای این مجموعه از پنبه تا پوشاک است که هزاران شغل ایجاد می‌کند.

وی بر همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه برنامه مهم کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر تاکید کرد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت بر تسریع در عملیات ساخت کارخانه طایر خودرو در منطقه سیستان تاکید کرد و افزود: این طرح بنا بر دلایلی از جمله تحریم پیشرفت فیزیکی بسیار پایینی دارد و تسریع در عملیات در حال پیگیری است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.